אתר תיירות. אילוסטרציה
אתר תיירות. אילוסטרציה iStock

קוראים ביקורת באתר TripAdvisor? כדאי לבדוק שוב. על פי דו"ח השקיפות שפרסמה החברה המתמחה בהמלצות על אתרי תיירות ונופש כמעט מיליון ביקורות שנשלחו לאתר בשנה שעברה התגלו כמזויפות.

מדובר ב-3.6 אחוזים מסך הביקורות שנשלחו במהלך השנה שעברה על ידי גולשים, כאשר חלק מהביקורות התגלו כלא אמינות.

מדובר בדו"ח השיקפות השני אותו מפרסמת חברת TripAdvisor לאחר הדו"ח הראשון אותו פרסמה בשנת 2019. על פי הדו"ח שפירסמה כעת עולה כי 67.1 אחוזים מהביקורות המזויפות שנשלחו לאחר התגלו כלא אמינות עוד לפני הפרסום ולא הגיעו אל אתר האינטרנט עצמו.

אחד החלקים הנרחבים בדו"ח השקיפות של TripAdvisor מתייחס לרצון של חברות ואתרי תיירות רבים לזכות בביקורות חיוביות ולכן הם מציעים לגולשים לכתוב ביקורות חיוביות תמורת תשלום. החברה מסרה כי בבדיקה של האלגוריתם שלה התברר כי ביקורות ממומנות נשלחו מ-131 מדינות ברחבי העולם, וגם הן נמחקו עוד לפני הפרסום. מרבית הביקורות בתשלום הגיעו מגולשים בהודו שהמליצו על אתרי תיירות שונים בעולם, אך התברר כי מדובר בביקורות ממומנות.

מלבד הביקורות המזויפות התברר כי TripAdvisor מחקה מעל 2 מיליון ביקורות שנשלחו על ידי גולשים והפרו את כללי החברה כאשר חלקן כללו מילים לא ראויות או מידע שגוי.

על פי הדו"ח מתברר גם כי החברה הענישה 34,604 נכסי תיירות בגין מרמה או הונאה, ובנוסף חסמה 20,299 חברים שלא עמדו בתנאי השימוש של האתר.

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו