בואו להיות שותפים למחדשי הישוב היהודי בחברון

אחרי עשרות שנים של מאבקים להגדלת היישוב היהודי בחברון, נחלו המתיישבים הצלחו ויצאו לדרך עם פרויקט חדש ב"שכונת חזקיהו-נחלת חב"ד" שיכלול כ-30 יחידות דיור ולצידם מבני חינוך וציבור.

זאת לצד המשך התכנון של 60 יחידות דיור נוספות בשכונת אברהם אבינו, כשהמטרה היא להעצים את ההתיישבות היהודית בעיר ככל שניתן.

ארי קרזן מנכ"ל היישוב היהודי בחברון מסתכל בסיפוק ובהתרגשות על העבודות, שכל כך לא מובנות מאליהן מבחינתו. "הפרויקט הזה מאוד מרגש. מדובר במאבק בן 20 שנים שבהן ניסינו לקבל אישור בנייה לאתר. זה אתר של אדמות יהודיות שנגזלו אחרי הטבח בתרפ"ט בחברון. הערבים נלחמו בנו בכל הדרכים עד שקיבלנו את היתר הבנייה ולאחר התבשרנו שבית המשפט המחוזי אישר לנו את תחילת העבודות".

בואו להיות שותפים למחדשי הישוב היהודי בחברון

"התחלנו לעבוד באופן מיידי. הערבים בינתיים הגישו בג"ץ בניסיון לעצור את הבנייה וגם את זה, בעזרת ה', נצליח לעצור" הוא מוסיף.

לדבריו, "מדובר בפרויקט מאוד גדול. אנחנו אומרים בצחוק שמאז בניין מערת המכפלה לא היה פרויקט יהודי כזה בעיר. אנחנו בונים כעשרת אלפים מ"ר שיכללו 30 דירות, מוסדות חינוך, משרדים, שטחים ציבוריים וחניון תת קרקעי. היישוב היהודי יגדל בזכות הפרויקט בכ-40%".

במאבק הציבורי ליישוב חברון לאורך כל השנים, מעבר למתיישבים, גם רבבות מעם ישראל שתומכים ומטים שכם למען היישוב היישוב. לדברי קרזן, התמיכה הזו, היא שנתנה את הכוח לצלוח את ההמתנה הממושכת ולראות את האור בפרויקט החדש.

"בניין עיר האבות הוא שליחות חיים. אני תושב חברון מזה 40 שנים וכל מה שאתה עושה בעיר יש לו משמעות היסטורית לעם ישראל", הוא אומר.

קרזן קורא לקראת שבת חיי שרה המסורתית, להמשיך לתמוך ולתרום, כל אחד כפי יכולתו, למאמץ הגדול להרחבת ולשדרוג היישוב היהודי בחברון, מהלך שמבחינתו הוא לא פחות ממשימה לאומית.

"בעזרת ה' נצליח להפוך את חברון לעיר יהודית, כמו כל עיר אחרת בארץ", מסכם מנכ"ל היישוב היהודי.

בואו להיות שותפים למחדשי הישוב היהודי בחברון