סאמר פיטוקלי
סאמר פיטוקליצילום: יפה שטאובר

תקציב המדינה מביא עימו בשורה לבנות שירות לאומי שהגיעו לישראל מחו"ל לשרת ללא משפחתן ומעתה יושוו תנאיהן לאלו המקבלים חיילים בודדים.

עד כה, בנות השירות הלאומי אזרחי שהגיעו ארצה להתנדב בשירות הלאומי לא זכו לתוספת בשכר החודשי כפי שקיבלו מקביליהם בצה"ל.

עם אישור תקציב המדינה, החל מהחודשים הקרובים, כ-300 בנות שירות לאומי-אזרחי בודדות יזכו לתוספת של כ-1,000 שקלים בחודש בתלוש השכר ויקבלו את אותם התנאים שמקבלים החיילים והחיילות הבודדים.

עבור בנות השירות זו בשורה משמעותית, מדובר בתוספת של כ-45% בשכר - שהם יותר מ-1,000 שקלים בחודש, שמתקבלים באמצעות תוספת בשכר הדירה, בתווי השי בחגים ועוד. בנוסף, בנות שמשרתות שנתיים, יזכו לקבל גם 3,500 שקלים עבור טיסה לביקור המשפחה.

את המאבק להשוואת התנאים הובילו יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך ומנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי.

"כבר לפני כמה שנים חוק חיילים משוחררים קבע שאותם תנאים יחולו גם לבנות השירות המשוחררות ביחס לתקופת השירות, אבל עדיין לא השוו בין התנאים של החיילים הבודדים לבנות השירות הבודדות" , מסביר פינסקי. "בתקופה האחרונה הוכן הבסיס להשוואת התנאים, וכעת תיקון החוק ממתין לאישור הכנסת".

סאמר פיטוקלי (20) עלתה לארץ לבדה מאטלנטה, ג'ורג'יה בארה"ב, כדי להתנדב. את שירותה החליטה לעשות דרך עמותת עמינדב בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם שירתה, בין היתר, גם במרכז מחקרים קליניים, בקבוצת המחקר המפתחת את החיסון הישראלי לקורונה, "אני מאמינה שעם השוואת הזכויות גם המודעות תעלה" מסבירה פיטקולי, "משמח אותי שעכשיו בנות השירות יוכלו לטוס למשפחות שלהן. מגיע להן".

יחד עם הקשיים, פיטוקלי מדגישה, "אני שמחה שלקחתי את ההחלטה להתנדב בשירות הלאומי, אני מרגישה שאני חלק מהתרבות הישראלית וזאת חוויה מאוד גדולה. הרגשתי שאני בסביבה טובה ועם בנות כמוני שבחרו לעלות לארץ, בלי שום חובה - ולהתנדב".

בקרוב, היא תסיים את שירותה ובכוונתה להישאר בישראל. "יש לי פה קהילה ותמיכה, וזה הבית שלי", סיכמה.