אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ארצות הברית הנפיקה דרכון ללא מגדר מיני. בהודעה שפרסמה מחלקת המדינה נמסר כי הדרכון הראשון ועליו המגדר המיני X נמסר לאדם שמסרב להזדהות כגבר או אישה.

פרטיו של האיש לא נמסרו, אך בכלי התקשורת בארה"ב התפרסמה הערכה כי מדובר בדנה זים, תושב קולורדו שנולד כגבר ואף שירת בחיל הים האמריקאי אך מסרב להכיר בעצמו כגבר או אישה ונמצא במאבק משפטי עם מחלקת המדינה מאז שנת 2015 בדרישה לקבל דרכון עם "מגדר מיני X".

עד היום סירבה מחלקת המדינה להעניק לזים דרכון לאחר שהוא סירב לציין בבקשה את מגדרו המיני "כגבר" או "אישה" וציין כי הוא מבקש מגדר מיני X בדרכון.

כבר בחודש יוני האחרון הודיעה מחלקת המדינה כי היא מתכוונת להנפיק דרכונים עם מגדר מיני X אך הוסיפה כי הדבר יקח זמן מאחר ומדובר בעדכון למערכות המחשב.

ארה"ב הצטרפה בכך למספר מדינות בעולם שכבר מאפשרות למבקשי דרכון לבחור מגדר מיני אחר מלבד "גבר" או "אישה". בין היתר כבר אימצו את המדיניות החדשה אוסטרליה, קנדה וניו זילנד.

ג'סיקה שטרן, השליחה הדיפלומטית המיוחדת של ארה"ב לזכויות להט"ב, אמרה כי "מדובר במהלך היסטורי וחגיגי המביא את המסמכים הממשלתיים בקנה אחד עם המציאות ולפיה יש קשת רחבה יותר של מאפייני מין אנושיים ממה שמשתקף בשני הקודמים". שטרן הוסיפה כי "כאשר אדם משיג מסמכי זהות המשקפים את זהותו האמיתית, הוא חי בכבוד רב יותר".