אליהו ליבמן, ראש מועצת קרית ארבע, נמצא בהכנות האחרונות לקראת שבת חיי שרה בחברון.

"בשבת חיי שרה אנחנו זוכים לארח פה רבבות יהודים לחיבור נדיר של כל עם ישראל. כולם פותחים את בתיהם לכל מי שרוצה להיות שותף להתיישבות בעיר האבות. הקניין הראשון שעשה אברהם אבינו ממשיך ומלווה אותנו ואנחנו ממשיכים לשמור עליו ועל הדרך המיוחדת של המוסר והערכים שמביא הסיפור היהודי", הוא מספר.

ליבמן הוא חלק בלתי נפרד מאז היוולדו מעיר האבות. "זכיתי להיוולד פה וברית המילה שלי נערכה פה בעיר האבות עם הסנדק הרב ניסים זצ"ל, הרב לוינגר זצ"ל בירך ומנחם בגין ז"ל אף החזיק אותי על הידיים. הורי הם מדור המייסדים של קרית ארבע-חברון. זכיתי להיות מהראשונים שהגיעו להתיישב בקרית ארבע ולגור בבית הדסה ובבית רומנו שעליו הוקמה מאוחר יותר ישיבת 'שבי חברון'. אנחנו זוכים להיות חלק בלתי נפרד מהמקום המיוחד והאהוב הזה, שהולך ומתפתח. אישרנו למעלה מאלף יחידות דיור בוועדה המקומית ויש התפתחות והתקדמות".

הוא מסמן גם את המטרות לשנים הבאות. "החזון שלנו הוא להרחיב, להכפיל ולהעצים את עיר האבות קרית-ארבע חברון כבירת יהודה, כעיר מחוז שמתגוררים בה רבבות יהודים ומגיעים אליה המונים לאורך כל השנה מהארץ ומהעולם. במקביל, לחבר בפועל את עם ישראל שיגיעו מגיל הילדות והנוער, דרך כוחות הביטחון ועד הבגרות כדי להתחבר לשורשים".

לתרומה לבנייה והתרחבות היישוב היהודי בחברון לחצו כאן