נחש צפע
נחש צפעצילום: ISTOCK

אלי בן סימן טוב, אביו של יהונתן בן ה - 11, הגיע השבוע לבית החולים הדסה עין כרם להודות לצוות הרפואי שהציל את בנו כשבראשו עמד ד"ר ווסים מג'אהד.

יהונתן ציון הוכש על ידי נחש צפע ארץ ישראלי ופיתח תגובה חריפה ומהירה לארס והגיע לבית החולים כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם. צוות בכיר של רופאים טיפל ביהונתן ונתן לו טיפול מהיר שהציל את חייו.

"נסענו לחופשה בצימר באזור בית שמש כל המשפחה המורחבת" מספר אלי, באחד מהימים בשעות אחר הצהריים שמעתי צרחות מהחצר, רצתי לשם לבדוק מה קורה וראיתי את כולם בהיסטריה. הבן שלי צעק שהכיש אותו נחש, ותוך פחות מדקה הוא התחיל להקיא והתמוטט לי מול העיניים, חייגנו מיד למד"א שנתנו לנו הנחיות עד שהגיע האמבולנס שהעביר אותנו במהירות לבית החולים.

זו הייתה נסיעה שנמשכה נצח, במהלכה המצב של יהונתן ציון התדרדר במהירות, הוא הורדם, הונשם ועבר שוק חשמלי.

תוך כדי הנסיעה, הצוות ממד"א הנפלאים היו בקשר ישיר עם בית החולים הדסה עין כרם ועדכן אותם כל העת במתרחש, אין לי מספיק מילים כדי לתאר את הרגע הראשון שירדנו מהאמבולנס, צבא של רופאים חיכה ליהונתן שלי", סיפר.

"שישה רופאים סביב מיטה אחת, ערוכים מא' ועד ת'. הטיפול שיהונתן ציון קיבל היה מאוד מהיר ומקצועי. הבנתי שהקפיצו חלק מהרופאים במיוחד מהבית ביניהם את המלאך השומר שלנו ד"ר ווסים מג'אהד".

ד"ר מג'אהד סיפר כי "ברוב מקרי ההכשה הנחש נעלם די מהר ואין זיהוי ודאי שלו, לכן אנו מחלקים את הארץ למספר אזורים גאוגרפים, לסוגי הנחשים הנפוצים באותו אזור, ולסימנים הרפואיים איתם מגיע המטופל ולפי הערכה זו נותנים לחולה את הטיפול המתאים.

יהונתן פיתח תגובה סיסטמית מאוד חריפה , נפיחות ביד, ערפול הכרה שבגינם הונשם", מסביר ד"ר מג'אהד, הגוף שלו קרס תוך זמן קצר.

נתנו לו נסיוב (אנטי סרום) וטיפול תומך והתחלנו לעקוב אחרי הסימנים שלו. "לשמחתנו ולשמחת המשפחה ככל שעברו השעות הסימנים החיוניים שלו השתפרו, לחצי הדם התייצבו והוא החל לנשום בכוחות עצמו".