ח"כ ברקת
ח"כ ברקתדוד ווייל

ח״כ ניר ברקת מהליכוד פנה ליועץ המשפטי לממשלה ולרשם העמותות בדרישה לפתוח בחקירת עמותת "סיוע 48", בעקבות התחקיר של איילה חסון בחדשות 13 בו הוצגו קשרים לכאורה של העמותה עם גורמים בחמאס ושל בכירה בעמותה עם מחבלים שביצעו פיגועי טרור.

במכתב כתב ח״כ ניר ברקת: ״התחקיר העלה כי העמותה מעבירה כספים למשפחות טרוריסטים ומסייעת לכאורה לארגוני טרור. מדובר בממצאים מטרידים מאוד שמעלים שאלות ותהיות משפטיות בדבר חוקיות העמותה, החברים בה ופועלה.

"אשר על כן, אבקשך להורות לגורמים הרלוונטיים במדינה לבצע בדיקה מעמיקה בנוגע לעמותה זו וכן לבדוק את הפגישה שהתקיימה בין עובדי אגף התקציבים במשרד האוצר לבין אנשי רע"מ במשרדי העמותה, ולמנוע מצב בו כספי הציבור מועברים לגופי טרור״, כך ח״כ ברקת.

עוד הוסיף ח״כ ברקת: ״אני מוצא לנכון להבהיר את הדחיפות שבביצוע הבדיקה בעניין העמותה, שכן, בתקציב המדינה מובטחים כספים ותקציבים קואליציוניים למפלגת רע״מ, אשר לאור התחקיר קיים חשש שכספים אלה ינותבו בצורה כזו או אחרת לעמותה דנן או לעמותות דומות הקיים חשש שכספים קואליציוניים יגיעו דרכן, במישרין או בעקיפין, לארגוני טרור הפועלים כנגד מדינת ישראל״.

מנכ"ל ארגון עד כאן, גלעד אך הוסיף, "אנו מברכים את חבר הכנסת ברקת על פעולה חשובה זו. נגד הטרור יש להילחם ביד קשה. לא יעלה על הדעת כי עמותות הקשורות בעבותות לחמאס יקבלו מימון מכספי משלם המיסים הישראלי. את הטירוף הזה יש לעצור מיד".

הבכיר ברע"מ והקשר לחמאסחדשות 13

גורם בקואליציה הגיב הבוקר (ראשון) בשיחה עם ערוץ 7 לתחקיר חדשות 13 על הקשר בין מפלגת רע''מ לארגון החמאס ברצועת עזה, ואמר כי מדובר על אירוע שהתרחש בעת כהונת ראש הממשלה בנימין נתניהו ואושר על ידו.

''לא יעבור שקל אחד בתקציב המדינה ליתומים ואלמנות בעזה", הבהיר הגורם. ''זה פייק מופרך שלא ברור מה מקורו ושכמוהו נראה עוד רבים עד העברת התקציב. מי שטוען אחרת - שיציג עובדות. שקר, גם אם חוזרים עליו באלף ציוצים - נשאר שקר''.

עוד מוסיף הגורם בהתייחסות לתחקיר של חדשות 13: ''כל האירוע המתואר בכתבה התרחש בזמן כהונת הממשלה הקודמת, מי שצריך להישאל האם אישר את הכניסה לעזה ומאילו סיבות, הוא ראש הממשלה דאז נתניהו, שבחוצפה שלא תתואר עוד משתף את הכתבה על הנסיעה לעזה - שאושרה במשמרת שלו.

''ראש הממשלה בנט לא אישר שום דבר דומה", ציין הגורם. ''התקציב לחברה הערבית הולך רק לצרכים אזרחיים - חינוך, בריאות, תעסוקת נשים וכדומה''.