ניצן הורוביץ באנדרטת הלהט"ב שנרצחו בשואה
ניצן הורוביץ באנדרטת הלהט"ב שנרצחו בשואהצילום: רותי צונץ

שר הבריאות ניצן הורוביץ (מרצ) הניח היום (ראשון) זר זיכרון באנדרטה בברלין לזכר בני קהילת הלהט"ב שנרצחו בשואה על ידי הנאצים.

"הידיים רעדו מההתרגשות כשהנחתי את הזר של מדינת ישראל על האנדרטה לזכר הומואים ולסביות שנרדפו ונרצחו על ידי הנאצים", כתב השר הורוביץ בחשבון הפייסבוק שלו.

"אני גאה להיות השר הראשון מהעולם, כן דווקא מישראל, שפוקד את האתר החשוב הזה בברלין. כהומו, כיהודי, כשר ישראלי וכבן אדם, זו זכות גדולה", הוסיף.

לדבריו, "הומואים הוכרזו על ידי הימלר, כמו היהודים, כמי שפוגעים בתורת הגזע ולכן יש להשמידם. תחילה נערכה 'הרשימה הורודה' של כל גרמני שנחשד כהומו. עשרות אלפים נשלחו למחנות ריכוז, שם הוכרחו לענוד תלאי בצורת משולש הפוך בצבע ורוד. הפושעים הנאצים התעללו בהומואים הגרמנים במחנות, ביצעו בהם ניסויים רפואיים נוראיים, עיקור כפוי, ואלפים גם הוצאו להורג, רק בשל נטייתם המינית".

"לזכרם של בני הקהילה שלי שנרדפו, עונו במחנות הריכוז ונרצחו רק בגלל נטייתם המינית, רק בגלל מי שהם. הביקור הזה מדגיש פעם נוספת עד כמה חשובה המשימה שלנו, למאבק בגזענות ובשנאה, בהומופוביה, באנטישמיות ובשנאת זרים, ולשמור מכל משמר על הדמוקרטיה שלנו", כך שר הבריאות ניצן הורוביץ.