פרופ' יובל אלבשן
פרופ' יובל אלבשןצילום: יחצ

פרופ' אורנה קופרמן מהאוניברסיטה העברית, אחת העותרות נגד ההפרדה המגדרית האקדמיה פרסמה הערב (ראשון) התנצלות בפני דיקן הקמפוסים הרב תרבותיים של הקריה האקדמית אונו, פרופ' יובל אלבשן.

זאת לאחר שהאשימה אותו באמירת שקרים בנוגע למצב ההפרדה המגדרית הקיים בקריה האקדמית אונו.

"אני מתנצלת וחוזרת בי מאמירתי לפרופ' יובל אלבשן ברשת ב' של תאגיד כאן, שהוא לא אמר אמת ביחס למצב ההפרדה המגדרית במרחבים הציבוריים בקמפוסים החרדיים של הקריה האקדמית אונו כיום", כתבה קופרמן.

היא מוסיפה, "יצוין, שלמרות שאין בקמפוסים החרדיים קרית אונו הפרדה מגדרית במרחבים הציבוריים, כפי שאמר אלבשן, אני מפרשת את פסק דינו של בית המשפט העליון כאוסר גם על הפרדה בזמני הלימוד, המעודדת לדעתי הפרדה בפועל גם במרחבים הציבוריים הפתוחים לכל, ובכך אני עדיין חולקת על טענותיו של אלבשן".

נזכיר כי לפני יותר משלושה חודשים תיאר פרופ' אלבשן בתכנית 'קלמן ליברמן' ב'כאן חדשות' את ההתייחסות במכללה לפסק הדין שניתן בבג"ץ בעד הפרדה מגדרית בשיעורים ונגד הפרדה מגדרית במרחבים הציבוריים. הוא הסביר כי כבר כמה שנים שלא קיימת הפרדה מגדרית בשטח הספרייה והקפיטריה בקרית אונו.

"אני שומעת את יובל אומר ברדיו כל מיני שקרים וכל מיני דברים מעוותים", פתחה את דבריה פרופ' קופרמן בתכנית.

פרופ' אלבשן לא נותר חייב והגיב: "כשאת אומרת שקרים זה לא ויכוח על עובדות. אני משתדל מאוד לדבר אמת. תקראי בבקשה את פסק הדין. בית המשפט העליון קבע חד משמעית שמי שהגיש תצהירים לא מדויקים בלשון המעטה ומי שלא עמד בחובתו לומר את כל האמת אלה עותרי העתירה שלך ולא הצד השני".

לדברי פרופ' קופרמן, "יובל אומר שלמעט העניין של אפליית מרצות הם עד עכשיו כן קיבלו את כל ההגבלות שבג"ץ הציע. זה פשוט לא נכון. הקמפוסים של אונו הם נפרדים, יש הפרדה הרמטית. זה לא רק שעות נפרדות בספרייה זה שעות נפרדות בכלל. זה קמפוסים שונים".

אלבשן: "את לא יודעת מה שאת סחה. את פשוט אומרת דברים לא נכונים. משנת 2018 אין את כל מה שאת אומרת. המל"ג בדק את זה פעם אחר פעם. את אומרת דברי שקר. אני לא יודע איך את קוראת לעצמיך מדענית אבל לפחות האמת חייבת להיות. אין קפיטריה כבר ואין ימים נפרדים במרחבים הציבוריים ואין את כל הדברים האלה".

לאחר מכן כתב פרופ' אלבשן בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא "משוכנע שהיא תמצא דרך להתנצל". לדבריו, "בפעם ראשונה בחיי הואשמתי בשידור חי (או בכלל) שאני שקרן. שקרן, כינתה אותי פרופ' קופרמן וטענה שאצלנו יש הפרדה בכל אלה ועוד בדותות (כולן אינן נכונות)".

"כל חיי שמרתי על יושרתי קלה כחמורה", הוסיף. "לא פעם במחירים אישיים לא פשוטים. באמת. ועכשיו בשידור באה פרופסורית שהתהדרה בנוצות היותה מדענית 'בניגוד למשפטנים' ולכן היא מדברת רק עובדות ולא שקרים וטוענת שאני מפיץ שקרים. כלומר שקרן".

"למותר לציין שכל אלה שקרים מוחלטים ובלשון זהירה אציין שאני משוכנע שהיא תמצא דרך להתנצל עליהם ובכלל על הפצת דיבתי", כך פרופ' יובל אלבשן.