ח"כ בן גביר ברמלה
ח"כ בן גביר ברמלהצילום: דוברות

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר ערך היום (ראשון) סיור שטח בעיר רמלה ונפגש עם נציגי חלק מתושבי השכונות שסיפרו על חוויותיהם מהפרעות ומהחודשים האחרונים.

סביב שולחן במרכז הקהילתי בבית עמיחי בעירהתכנסו חלק מתושבי השכונות וסיפרו בן גביר, שהגיע כשהוא מלווה במנכ"ל עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף וצוות לשכתו על הפחד השורר בקרב יהודי העיר.

ח"כ בן גביר פתח ואמר כי הגיע לשמוע את מצוקת התושבים ולהשתדל לטפל בבעיות וביקש לשתף אותם במהלך המפגש.

"קולנו צריך להישמע בעיר רמלה", קרא תושב שהתלונן והוסיף, "בעיר לוד יש זעקה שנשמעת, אבל כאן אנחנו מרגישים שקולנו מושתק וראש העיר לא נוקף אצבע, כולם חושבים שרק בלוד יש הפקרות, אבל זה ממש לא נכון".

תושב אחר הביע זעם על הפחד המלווה אותם מידי יום. "יש כאלה שמפחדים ללכת עם כיפה ברחוב, יש ילד שמוריד את הכיפה ברחוב מהפחד לקבל מכות. שורפים מכונית, אנחנו מתקשרים למשטרה אבל היא מגיעה רק אחרי 40 דקות, אחרי שהמכונית נשרפה כליל".

תושבת שהתפרצת לשיחה הוסיפה בכאב, "מגיעים בני מיעוטים ומטרידים בנות צעירות, אנחנו מיואשים, כשמגיעים להתלונן במשטרה, הם משיבים נשלח לך לינק להגשת תלונה, נמאס, ראש העיר מנוהל על ידי בני מיעוטים, כשירו לעבר המרפסת שלי זיקוקים, ראש העיר הגיב שמדובר בקרטונים".

תושב אחר סיפר כי דגלי ישראל נתלשים מהרכבים ועל הדרך נפגעים גם כלי הרכב.

חבר מועצת העיר הראל שוהם טען כי יש מאמץ מצד גורמים בעירייה להסתיר את המציאות ברמלה. "ח"כ בן גביר, ידיד אמת של העיר וחבר אישי שלי, הבטיח להצטרף למאמץ להציף את המציאות האמיתית בעיר, ולעזור לנו לתקן אותה".

שוהם הוסיף כי הוקם חמ"ל תקשורת לתיעוד האירועים ולבקשת ח"כ בן גביר התיעוד יימסר אליו ויטופל על ידי גורמים בכירים במשטרה ובנוסף יכנס בן גביר דיון בוועדת בטחון הפנים, לטפל בנושא.

"הזדעזעתי לשמוע כיצד ילד יהודי מוריד את הכיפה בצאתו מבית הספר שלא יספוג מכות, צעירות יהודיות מוטרדות ויש קשר שתיקה. מדובר במחדלים של שנים, לא אניח ולא אשתוק. הבטחתי להיות השליח שלהם ולזעוק את כאבם ולפעול למענם בכנסת", סיכם בן גביר את הביקור.