ח"כ יום טוב כלפון
ח"כ יום טוב כלפוןצילום: עצמי

ח״כ יום טוב כלפון (ימינה) אירח היום (שני) בכנסת משלחת של ארגון ה-CRIF ארגון הגג של יהודי צרפת, במסגרת ישיבה מיוחדת של שדולת העולים דוברי הצרפתית.

את המשלחת הוביל נשיא הארגון פרנסיס קליפט ומלבד 24 חבריה לקחו חלק בישיבה חברי הכנסת שרן השכל, עמיחי שיקלי ואיתמר בן גביר.

במהלך הישיבה, נציגי הקריף הזכירו את הקשיים של בני הקהילה בכניסה לישראל בשנתיים האחרונות עם משבר הקורונה, מכיוון שאינם בעלי אזרחות ישראלית.

כלפון הודיע כי הוא מוביל יחד עם שרת הפנים איילת שקד, פתרון מערכתי שיאפשר כניסה של יהודי התפוצות לישראל כולל בעת משבר, בדמות אשרה ייעודית ליהודי התפוצות וזכאי שבות. בין הצדדים גם התנהל שיח פורה בנוגע לקליטת העולים בישראל.

ח"כ כלפון וחברי הכנסת החברים בשדולה הדגישו עד כמה יהודי צרפת רצויים בישראל ואת המאמצים שהם מובילים להקלת בתנאי קליטתם בישראל.

כמו כן, ח״כ כלפון הזמין לישיבה את בנימין הורגן בעלה של אסתר הורגן הי"ד שנרצחה לפני כשנה ביער ריחן סמוך לביתה. הורגן, הציג את המעורבות של הרשות הפלסטינית במימון הטרור ובהסתה נגד יהודים, ביקש מראשי הארגון להעביר מסר חשוב בצרפת: ״לא ייתכן שכספי המיסים של יהודי צרפת הולכים למימון טרור דרך הרשות הפלסטינית. אותו מחבל שפגע באסתר הי״ד מקבל מדי חודש כסף שחלק ממנו מגיע, למעשה, מהמיסים של יהודי צרפת. הגיע הזמן לשים לזה סוף״.

ח"כ כלפון סיכם, "שמחתי לארח את נציגי הקהילה היהודית בצרפת כדי לשמוע מהם ולהעביר להם שני מסרים חשובים: אנחנו פועלים כאן למענם, לחיזוק הקשר עם יהודי התפוצות ולקליטת העולים. בנוסף, אנחנו סומכים עליהם שיעזרו לנו במאבק החשוב נגד הטרור הפלסטיני אל מול רשויות צרפת ואירופה".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר קרא ליהודי צרפת לעלות לארץ ישראל שכאן הוא ביתם וכאן נמצא המקום הכי קדוש לעם היהודי. בן גביר: "אני מבין שבפריז קיבלתם אטרקציה מאוד גדולה, קיבלתם את מסי, זה לא פשוט לוותר עליו, אבל לנו יש דבר חשוב יותר, זה הר הבית ומערת המכפלה. רק השבת קראנו שאברהם קנה בכסף מלא את מערת המכפלה בכסף מלא, כדי שאף אחד מהאויבים שלנו (יש לנו כאלה גם בכנסת), לא יתבלבל".

ח"כ בן גביר הוסיף: "אנחנו יודעים כמה אתם ציוניים וכמה אוהבי ישראל אתם ואנחנו אומרים לכם דבר אחד, בואו הביתה, זה הבית שלכם".