פיננסים. אילוסטרציה
פיננסים. אילוסטרציהצילום: FREEPIK

שוק ההשקעות, כידוע, פועל על פי מנגנונים שונים. השוק מציע למשקיעים אפשרויות שונות להשקעה, בין אם זה דרך השקעות במוצרים פיננסים כגון מניות, אגרות חוב, קרנות השתלמות ועוד.

ישנן השקעות בעלות סיכון גבוה וישנן השקעות שנחשבות בעלות סיכון נמוך. זה תלוי באופי ההשקעה, בתיאבון הסיכון של המשקיע ובמשתני שוק אחרים.

בשנים האחרונות נפתחה אופציה נוספת להשקעה, והיא דרך פלטפורמה שמנוהלת על ידי חברת טריא. החברה מציעה למשקיעים אפשרות להשקיע באפיק שונה מאלה שמוצעים היום בשוק, שכן מדובר על השקעות בהלוואות, לרוב הלוואות הניתנות למטרת משכנתא, מימון קבוצות רכישה והלוואות גישור בגיבוי בטוחה.

מדובר באפיק השקעה המאפשר למשקיע למצוא נדבך נוסף להשקעה, לצד אפשרויות אחרות שקיימות בשוק.

איך זה מתבצע בפועל?

בעיקרון, כל מי שיש לו כסף פנוי להשקעה והוא מעל גיל 21 יכול להיכנס לאתר החברה, לפתוח חשבון להשקעה ולהעביר אליו כסף. המשקיע מחליט כמה כסף להשקיע בהתאם ליכולותיו ורצונו. הכסף מועבר לחשבון נאמנות וממנו מנותב להשקעות על פי פרופיל השקעה שבחר

המשקיעים שפותחים חשבון בחברה, מקבלים את כל המידע הרלוונטי אודות ההשקעות שלהם, בכל עת, דרך האזור האישי שלהם וכן מקבלים דוח חודשי בשקיפות מלאה מהחברה

חשוב להדגיש, בין המשקיעים ללווים אין קשר ישיר- המשקיעים מעבירים את הסכום להשקעה וככלל הוא מתפזר בין הלוואות רבות על מנת להקטין את הסיכון לאי החזר אשראי של לווה בודד. בנוסף לכך לחברה מנגנון של קרנות הגנה שנועד להגן בגין חשיפה מעל 0.5% משווי התיק להלוואה בודדת.

מדוע משתלם להשקיע דרך חברת טריא?

ראשית, מדובר באפיק נוסף להשקעה. מי שלא מעוניין לשמור את כספו בבנק ולקבל עבורו ריבית זעומה. שנית, תהליך ההשקעה מאוד פשוט וניתן לעשות אותו באופן דיגיטלי מהיר ונוח. כל מה שצריך לעשות זה לפתוח חשבון אישי בטריא, להעביר את הכסף להשקעה לחשבון הנאמנות וזהו, הכסף יתחיל להתפזר בין הלוואות.

שלישית, לטריא מדיניות אשראי סלקטיבית לגבי דירוג הסיכון בהלוואות כך שכל הלוואה נבדקת באופן קפדני זאת על מנת לקבוע את דיורג הסיכון ולהתאים להגדרות השקעה שהמשקיעים בחרו. כך הם יכולים להיות רגועים שההשקעה שלהם נמצאת בידיים טובות.