האקר
האקרצילום: ISTOCK

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר שנתיים מאסר בפועל על עלי שריתח, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שחדר לחשבונות בנק וגנב מאות אלפי שקלים.

השופטת חנה מרים לומפ גזרה על שריתח גם מאסר על תנאי וקנס בסך של עשרות אלפי שקלים.

על פי הכרעת הדין, במהלך שנת 2020 ניסה שריתח פעמים רבות לחדור לחשבונות לקוחות בנק לאומי דרך אתר האינטרנט של הבנק, זאת באמצעות מידע אישי של אנשים רבים שהגיע לידיו. באמצעות פרטי הזיהוי שהוציא מהמאגר שבידו, הצליח שריתח להשתלט על קווים של לקוחות בחברת פרטנר, זאת לצורך קבלת קוד אימות מהבנק במסרון כחלק מתהליך החלפת הסיסמה לחשבון הבנק.

שריתח פנה לחברת פרטנר תוך שהציג עצמו כבעל המנוי או כבעל סמכות לפעול במנוי, מסר פרטים מזהים שאינם שלו וביקש לנייד את המספר לכרטיס "סים" שברשותו. בדרך זו, הצליח שריתח לשנות את סיסמאות הכניסה לחשבונות לקוחות הבנק. על פי כתב האישום שריתח גם העביר כספים גנובים לחשבון בנק של מכרים על-מנת להסתיר את מקור הכסף, והנחה אותם כיצד לפעול כדי להעביר אליו את הכסף במזומן.

בית המשפט הרשיע את הנאשם בריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה, ניסיון גניבה וחדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת.

בית המשפט ציין בגזר הדין כי "הקלות היחסית שבה ניתן להגיע למידע ממוחשב בעידן המודרני, וריכוזו של מידע פרטי רב שצבור במאגרי מידע עסקיים וציבוריים שונים, מחייבים מדיניות מחמירה. במקרה הנדון הנאשם ניסה לגנוב כספים מחשבונות בנק של לקוחות שונים בדרכי רמיה, לאורך חודשים רבים, במאות פעולות שונות ומורכבות, תוך שימוש בפרטיהם האישיים, ובמספר הטלפון הנייד שלהם".

התיק נוהל על ידי עו"ד נתי בן חמו מפרקליטות מחוז ירושלים שמסר: "גזר דין זה מהווה תרומה נוספת במלחמה בפשיעה המקוונת. הפרקליטות ויתר מערכות אכיפת החוק ימשיכו לפעול כדי להגן על הציבור- ברחובות ובמרחב הסייבר".