יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז פנה מעל בימת הכנסת וקרא לח"כ ניר אורבך "להתעשת", כלשונו ולהפיל את הממשלה.

מעוז הזכיר לאורבך את ילדותם בשכונה הדתית לאומית קרית שמואל, ואת הרבנים אשר לאורם גדל אורבך.

"אני את דברי רוצה להפנות לידידי חה"כ ניר אורבך יו"ר ועדת הכנסת, ולנסות לדבר אל ליבו שהגיעה שעתו", פתח מעוז ופנה אל חה"כ אורבך, "ניר, חה"כ ניר אורבך, גדלנו יחד באותה שכונה אומנם יש פערי שנים ביננו, ניר אורבך ואנוכי נולדנו באותה שכונה אני גרתי ונולדתי בקרית שמואל שבחיפה, והשכנים שלנו דירה ממולנו בית אחד אחרינו היו ר' חיים וייס ואשתו שושנה ז"ל, הם היו הסבא והסבתא של ניר אורבך.

"אנחנו גדלנו בשכונה דתית לאומית, קרית שמואל, שכונה שבשבתות המבואות לשכונה שהיו בכבישים ראשים, כביש שמחבר בין קרית ים לקרית מוצקין, בשבת הייתה שרשרת שחסמה את דרכי הגישה, אף אחד לא העלה בדעתו שזוהי כפייה דתית, אף אחד לא בא בתלונות. אנחנו גדלנו בשכונה שקטה שבה כולם היו דתים לאומיים שבה הייתה במה מרכזית ביום העצמאות שבה חגגנו גם את יום העצמאות ולאחר מכן את יום שחרור ירושלים", סיפר מעוז.

מעוז המשיך וסיפר: "שכונה עם מעט אנשים אבל הפנים בה היו יפות. בשכונה הזאת הייתה גם ישיבה תיכונית פרחי אהרון שבה למד חה"כ ניר אורבך, לשכונה הזאת היה רב הרב עקיבא הכרמי זצ"ל היה דמות משכמו ומעלה. אני בצעירותי ובנערותי שיחקתי כדורסל והמאמן שלי אבא של ניר יבד"ל שלמה אורבך ז"ל, כך גדלנו בשכונה והיה שלום ושלווה בין כל הציבור בשכונה, שהיא כאמור שכונה דתית לאומית.

"כולנו גדלנו בבני עקיבא, כולנו היינו חניכים, גם מנכ"ל משרד הפנים דאז דב קהת גדל בשכונה וזוהי השכונה שגדלנו בה", המשיך ותיאר מעוז את שכונת ילדותם.

"אני רוצה לעבור לפני שאני יפנה בשאלות לחברי ניר אורבך, בימים האחרונים התפרסמו הדברים הבאים שבאו אל בנט, סילמן ואורבך, ואמרו אנחנו הולכים לאבד את הבייס ומה הוא ענה להם אל תדאגו יהיה קצת רעש ואז נחלק כסף. אדוני היושב ראש אני בשבוע שעבר הגדרתי את הממשלה הזאת ממשלת החלוקה, ממשלת החלוקה על שם כוונותיה של הממשלה לחלק את הכותל, ממשלת החלוקה על שם הביצוע של הממשלה בפועל של חלוקת הארץ, שרת הפנים מעבירה אלף דונם בגליל מאדמות מועצה איזורית משגב לשטח מוניצפאלי של ערבה. אבל כשדיברתי על ממשלת החלוקה לא התכוונתי ועכשיו אני מתכוון לעוד משמעות של חלוקה - חלוקת כסף.

''איך אמר בנט לסילמן ואורבך? נחלק כסף ואז נשמור על הבייס. והכותרת מכלכליסט משבוע שעבר, הכספיים הקואליציונים למפלגות ולח''כים 736 מיליון ש"ח. ח"כ אורבך יקבל 50 מיליון ש"ח, לערים מעורבות, למרכזים להעמקת החינוך היהודי, תרבות יהודית, גופי תאום וקשר, גרעין חינוך לאומי, הוצאות תיפעול ופעולות, מנהלת לזהות יהודית ועוד ועוד", תיאר יו"ר נעם.

מכאן פנה חה"כ מעוז לאורבך ושאל מי עומד מאחוריו: "חברי ניר אורבך יש הזדמנויות בחיים. לפעמים נקרית לפניו הזדמנות שהוא יכול להציל את מדינת ישראל. זוהי הזדמנות חד פעמית, היא לא תחזור ניר. מי עומד מאחוריך שאתה הולך עם אנשי מרץ? עם הרבאיי הרפורמי ותומכי הטרור? מרן הרב קוק שהקים את הרבנות הראשית לישראל, שחברך מתן כהנא מנסה כרגע להרוס או לשנות את פניה? האם מרן הרב קוק עומד מאחוריך? האם ראש הישיבה שלך בכרם ביבנה הרב גולדוויכט זצ"ל שהיה תלמידם של הרב איסר זלמן מלצר זצ"ל, הגרי"ז זצ"ל האדמו"ר מגור זצ"ל והחזון איש זצ"ל?", תהה מעוז.

מעוז המשיך: "האם מורנו ורבנו הרב עקיבא הכרמי זצ"ל רבה של קרית שמואל עומד אחריך? אתה הכרת את הרב הכרמי איזה אדם המעלה הוא היה האם הוא עומד מאחוריך? האם הרב אלישע וישליצקי זצ"ל שהיית קשור אליו בנימי נפשך האם הוא עומד מאחוריך? הרב אלישע זצ"ל גדל איתנו בקרית שמואל, היה איש אמת בכל מאודו ההפך הגמור מההפרת אמונים ומרמה שעומדת ביסוד הקואליציה שלכם הוא עומד אחריך? מי עומד אחריך?", שאל מעוז.

מעוז המשיך: "ניר ידידי אני פונה אליך יש לך הזדמנות של פעם בחיים, יש לך הזדמנות, תקום תעשה מעשה נכון. תקום תעשה מעשה, תציל את מדינת ישראל, תציל את מדינת ישראל מהרס הכשרות הממלכתית, תציל את מדינת ישראל מריסוק מערך הגיור, תציל את מדינת ישראל משינוי פניה של הרבנות הראשית, תציל את מדינת ישראל מפגיעה במעמד השבת הציבורית, תציל את מדינת ישראל מהרס מוסד המשפחה, ותציל את מדינת ישראל מפגיעה אנושה בלומדי התורה", ביקש מעוז מאורבך.

לסיום הוסיף: "אני מצטרף לדברי כל חברי שעמדו פה לפני, הלכנו מקודם לבקר את נשות האברכים היקרות עם ילדיהם הפעוטים וביקרנו אותם. איזו מסירות נפש. ניר, אני יודע שעידית הציעה להם כל מיני הצעות לחלק בין לומדי התורה מהציבור הדתי לאומי לבין לומדי התורה החרדים, היו לא תהיה. לימוד התורה אינו מבחין בין מי שחרדי בין מי שדתי לאומי ואפילו בין מי שלא חובש כיפה.

''לימוד התורה זה ערך בפני עצמו ואי אפשר לשבור את המאבק הזה, לכן אני אומר לך ניר יש לך הזדמנות חד פעמית, אתה יכול להושיע את ישראל אני קורא לך להתעשת לחזור לשורשים שמהם באת, לשכונה הדתית לאומית שלנו קרית שמואל ותציל את מדינת ישראל מהגזרות הנוראיות האלו", סיים מעוז.