יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) הרב מנחם מרגולין פנה לשר המשפטים גדעון סער כדי שיפעל למניעת מכירה פומבית של חותמות נאציות ששימשו לקעקוע המספרים על זרועות היהודים במחנה ההשמדה אושוויץ על ידי בית המכירות הישראלי 'צולמנ'ס'.

"אני פונה אליך בבהילות ובתחושת זעזוע עמוק בבקשה שתפעל לאלתר למניעת מכירה פומבית של
חותמות הנאציות לקעקוע המספרים על זרועות אסירי אושוויץ, שעתידה- למרבה החלחלה,להתקיים
בשבוע הבא ע"י בית מכירות בישראל. מקומם של פריטים אלה אך רק במוזיאון "יד ושם'' וכמובן שלא אצל אדם פרטי כזה או אחר", כתב הרב מרגולין לשר המשפטים.

הוא הוסיף, "לקרוא ולא להאמין. ביום שבו יציין העולם את 'ליל הבדולח' מתכוון מאן דהו לסחור בחותמות נאציות שנצרבו בזרועם של קורבנות השואה. באיגוד הארגונים היהודיים באירופה, EJA ,אנו פועלים בנחישות ובהתמדה הן במדינות היבשת והן אל מול מוסדות האיחוד האירופי כדי שאלו יאסרו סחר ומכירות פומביות של פריטים נאצים. כך, פנינו בנחרצות לבתי מכירות פומביות, ראשי מדינות, שרים ופרלמנטרים בכירים במדינות האיחוד האירופי על מנת שיפעלו למניעת טיפוח של המורשת הנאצית באמצעות העמדת פריטים בזויים שכאלה למכירה למרבה במחיר".

הרב מרגולין הוסיף במכתבו, "המאבק שאנו מנהלים מעורר הדים רבים ברחבי העולם וכך למשל, לפני שנתיים הייתה לנו הזכות לעודד את מר עבדאללה שאטילה לרכוש פריטים נאצים ובכללם חפצים אישיים של הצורר היטלר ולהעבירם למקום היחיד הראוי להחזיק בהם - יד ושם".

הוא קובל על כך שדווקא במדינת ישראל מאפשרים מסחר עזה. "למרבה הבושה, מתברר שדווקא במדינת היהודים, מדינת ישראל יש מי שלא בוחל בלספסר בפריטים אלו ולמכור אותם לכל המרבה במחיר. בדיוק ביום בו אמורה להתקיים אותה מכירה פומבית מזוויעה, אנו מקיימים באושוויץ, פולין, את
המשלחת השנתית של איגוד הארגונים היהודיים באירופה להעלאת מודעות מנהיגים ובכירים מכל רחבי
אירופה להכרח להמשיך ולהיאבק באנטישמיות הגואה. 160 שרים, נציבים וחברי פרלמנט מהאיחוד
האירופי וממדינות היבשת נענו להזמנתנו ויסיירו - כמו אורחינו בשנים קודמות, במחנות ההשמדה אושוויץ ובירקנאו ויקיימו דיונים עם ראשי יהדות אירופה על הדרכים האופרטיביות למאבק יעיל בנגע
האנטישמיות הפושה. ומה נספר להם על מסחר בפריטים נאציים במדינת ישראל?"

"אני פונה אליך באופן אישי על מנת שתעשה ככל יכולתך על מנת למנוע את זילות זכר הנספים ומסחר
בחותמות שצרבו זרועותיהם של מיליוני יהודים באירופה. אסור לאפשר סחר פסול בפריטים כל כך רגישים. נדרשת פעולה מיידית ומהירה תוך נקיטת כל הצעדים החוקיים האפשריים והשמעת קול צלול ונחרץ נגד 'המכירה הפומבית' הבזויה", מסכם הרב מרגולין את מכתבו.