אנשי המועדון במהלך הביקור
אנשי המועדון במהלך הביקורצילום: ליאור מוסקוביץ

יממה אחרי תוצאת התיקו המאכזבת מול מכבי נתניה במסגרת המחזור השמיני של ליגת העל בכדורגל, הגיעה הפועל באר שבע על שלל בעלי התפקידים ושחקני הקבוצה הבוגרת והצעירה לכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן" שבמועצה האזורית מרחבים.

יחד עם הבעלים אלונה ברקת, מנכ"ל המועדון גיא פרימור, המנהל המקצועי ושחקן העבר אליניב ברדה והמאמן רוני לוי, הגיעו גם נציגי השחקנים מהקבוצה הבוגרת והצעירה של מוליכת הטבלה הפועל באר שבע, כאשר אלה קיימו סיור בכפר השיקומי המופעל על ידי עמותת "עדי", אשר מטפלת בילדים ומבוגרים עם מוגבלויות מורכבות.

במהלך הביקור זכו השחקנים וצוות ההנהלה לסיור מיוחד אשר לווה על ידי יו"ר העמותה, האלוף במיל' וחתן פרס ישראל דורון אלמוג, כמו גם על ידי מנכ"ל הכפר, אבי וורצמן שהעיד על עצמו כאוהד ותיק של באר שבע.

בפני נציגי המועדון הדרומי נערכה סקירה על הפעילות המתקיימת בכפר בתחום השיקומי, הטיפולי והחינוכי, ועל מגוון הפרויקטים שמקיימת העמותה, שמטרתם לשלב את האוכלוסייה המתמודדת עם מוגבלויות בחברה. כמו כן, שמעו המבקרים על תוכניות בניית בית החולים השיקומי החדש שנבנה בשטח הכפר בימים אלה ועתיד לשרת את כלל תושבי הדרום.

יש לציין כי בבאר שבע דוגלים בחיזוק הקשר עם הקהילה העוטפת את המועדון בכל איזור הדרום, וביקור זה הינו אחד מאותם פעילויות שמקיים המועדון עם תושבי האזור, ולמעשה הקשר בין שני הצדדים כבר החל עוד טרם הביקור, כשהמועדון העניק כרטיסים למשחקי הקבוצה לטובת דיירי הכפר תושבי הפריפריה.

הנהלת הכפר השיקומי והצוות במקום הודו לנשיאת המועדון ולנציגי מוליכת הטבלה על ההגעה לביקור, וכן על ההירתמות לטובת העמותה ולטובת האוכלוסייה המתמודדת עם מוגבלויות. המארחים הביעו תקווה כי החיבור הטבעי בין המועדון הבכיר בדרום לבין הכפר השיקומי רק ילך ויגבר, בעוד נציגי הפועל באר שבע הביעו הערכה על פעילות העמותה והכפר והודו על הסיור.

הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" מנוהל על ידי עמותת "עדי", המפעילה רשת מרכזי שיקום הכוללים מרכז נוסף בירושלים. מדובר במרכז קהילתי משלב, הנותן מענה טיפולי, שיקומי וחינוכי לכל אדם עם מוגבלות במגוון שירותים – מבית חולים שיקומי יומי ועד מגורים לאוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית מורכבת. הכפר, מהווה שדה קליני רחב ומאגד שלל של פתרונות שיקומיים לילדים ובוגרים ברמות תפקוד שונות, זאת במסגרת מעבדות מחקר הפועלות במקום.

נשיאת המועדון והבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת אמרה במהלך הביקור במקום:
"זכינו להגיע לביקור בכפר הזה, שהוא באמת נווה במדבר. אי אפשר שלא להתרשם מהטיפול ומהיחס המחבק שמוענק כאן לאוכלוסייה חלשה בחברה שלנו ונזקקת לסיוע. העבודה הנעשית כאן מעוררת השראה והיא לא דבר של מה בכך. אני מבקשת לחזק את כל העושים במלאכה ולהודות לדורון, אבי והצוות המדהים של הכפר על העשייה החשובה, שמלמדת את כולנו מהי אהבת אדם ונתינה טהורה. מועדונים גדולים וספורטאים מקצועיים נמדדים גם בחיבור לקהילה וברגישות לסובבים אותם. לפני הכל, אנו בני אדם והביקור פה נותן לכל אחד פרופורציות ותובנות לחיים".

אבי וורצמן מנכ"ל הכפר "עדי נגב – נחלת ערן", אמר: "קבוצת הפועל באר שבע היא הסמל והגאווה לא רק של העיר באר שבע אלא של הדרום כולו. בתור אוהד הקבוצה, אני שמח ונרגש לארח כאן אצלנו בכפר את מוליכת הטבלה ואחת הקבוצות הבכירות במדינה. אני מודה לאלונה ברקת, למאמן, למנכל, לשחקני ולנציגי המועדון על הביקור החשוב, שמבטא רגישות, אנושיות ואחריות כלפי הקהילה וכלפי החוליות החלשות בחברה. אני בטוח שהקשר בינינו רק ילך ויתחזק".