מנסור עבאס מסרב לגנות זורקי אבנים על חיילים ושוטרים בהר הביתערוץ כנסת

יו"ר רע''מ ח"כ מנסור עבאס התעמת היום (שלישי) במליאת הכנסת עם ח"כ איתמר בן גביר מעוצמה יהודית.

"מי שמצד אחד אומר 'פוצי פוצי' על מי שמהצד השני מעביר כסף לרוצחים ושהידים, זה דבר שלא יכול להיות, זה דבר שהוא אבסורד", אמר בן גביר בנאומו במהלך הדיונים על תקציב המדינה.

עבאס, שניהל את הדיון בתפקידו כסגן יו"ר הכנסת, הגיב: "כל התיאור שאתה מתאר שם לכאורה, אם התבצע, היה בתקופתו של בנימין נתניהו. האם אתה חושב שכל רשויות החוק ומנגנוני הביטחון היו מאשרים את זה אם הדברים האלו היו אמיתיים?".

בן גביר: "הם נרדמו בשמירה. בגלל שזה היה בתקופה של נתניהו זה לא צידוק. אני מאמין לך, שאתה אומר שהיו איתך אנשים, שישבו איתך ורצו לשבת איתך".

עבאס: "כל מה שאתם מביאים שם זה חומר חשוף, אתם לא חשפתם שום דבר. הכול היה בתקשורת, אין לנו מה להחביא".

בן גביר: "אולי יש כאן שב"כ ופרקליטות שמתנהגים איתכם. אולי הפוך, אולי מישהו כאן נרדם בשמירה. זה נראה לך נורמלי שעמותה מעבירה כסף לרוצחי ילדים? אתה כל הזמן בא ומציג את מנסור שהוא שונה מהמשותפת. זה נראה לך נורמלי שמעבירים כסף לרוצחי ילדים?".

עבאס: "אם אתה מוכיח ששקל אחד הגיע לארגון טרור".

בן גביר: "אתה מתחמק ואני לא נותן שיערבבו אותי בקלות. יש כאן 'מטרות העמותה'. העמותה אומרת 'זה לא אני, זאת פעילות בענייני צדקה וגמילות חסדים ברוח דת האיסלאם ומצוותיה כולל דאגה לענייניהם של יתומים, אלמנות, אסירים ומשפחותיהם'. מי אותם אסירים? תסתכל בעיניים לציבור בישראל ותגיד לי מי אותם אסירים? לא רוצחי יהודים? לא כאלה שזרקו בקת"בים? לא כאלה שרצחו תינוקות?".

עבאס: "בוא נבדוק את זה".

בן גביר: "כשמדברים על שהידים, מי אותם שהידים?".

עבאס: "אתה לא מבין מה זה שהידים לפי דת האיסלאם. צוק איתן - 800 נשים וילדים הם לא שהידים?".

בן גביר: "מנסור עבאס, ערבי שבא להתפוצץ בפיגוע זה שהיד או לא שהיד? תגיד שהוא לא שהיד, תגנה אותו".