יריד השירות הלאומי בירושלים בהשתתפות אלפי מועמדות לשירות לאומי-אזרחי נמשך גם היום (שלישי) וערוץ 7 יצא לשוחח עם כמה מהארגונים והמוסדות שמבקשים לגייס לשירותיהם כוחות חדשים.

איילת כהן מהמרכז הרפואי שערי צדק סיפרה, "בשערי צדק משרתות 150 בנות בשירות לאומי במגוון גדול ורחב של תפקידים. אנחנו נמצאים בלב הבמה הרפואית, בנות השירות שלנו היו הראשונות שנכנסו למחלקות קורונה וזה מעיד על הנחיצות שלהן במערכת. הבנות הן חלק מצוות כוח האדם במחלקות עם תפקידים מאוד משמעותיים לצוות ולמטופלים".

"שמו של הבית החולים הולך לפניו, אבל התחרות היא לא קלה. אנחנו מחפשים את הבנות עם ה'אש בעיניים'", הוסיפה.

סיגלית ממן ממד"א ציינה, "אנחנו מציגים אפשרויות שירות בכל רחבי הארץ. יש לנו שירות של שלוש שנים שכולל קורס פרמדיקיות בן שנה ואחר כך שנתיים שירות לאומי. יש לנו הצעה של קורס הכשרה בן חודש לבנות להיות חובשות מלוות באמבולנסים והשירות אחר כך הוא בן שנתיים ומאוד משמעותי".

לדבריה, "אצלנו מצילים חיים, אפשר להיתקל בהמון דברים שלאורך החיים בנות שירות לא יתקלו. מגיעים לכל מיני זירות. השירות מאוד מספק ומשמעותי. אני ממליצה בחום, כמובן למי שיש יכולת להכיל דברים שהם לא פשוטים. יש כמות גדולה של בנות שירות שכבר הביעו התעניינות".

כוכי בראל מבית החולים בילינסון מספרת, "שירותי בריאות כללית הוא הארגון השני בגודלו בעולם, יש לזה משמעות גם מבחינת האפשרויות וגם מבחינת האופק התעסוקתי. בית החולים בילינסון הוא ענק ויש פה המון אופציות. אנחנו נותנים מענה לאלפי בנות שירות לאומי ומאפשרים להן להביא את עצמן, לתרום ולהיתרם".

שחר, מחברת 'כרמל 6300', מציגה פן אחר של שירות לאומי. "אנחנו רוצים להפוך את העולם לכמה שיותר יפה. אנחנו עוזרים לאנשים בכל מיני תחומים: בתי חולים, ילדים עם צרכים מיוחדים או אנשים מבוגרים עם אלצהיימר ומפתחים עבורם אפליקציות. זה שירות ייחודי ומספק".