הנחת אבן הפינה
הנחת אבן הפינהצילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ נאם היום (ג') בטקס הנחת אבן פינה לקריה הטכנולוגית של אלביט ולמפעלי תעש ברמת בקע, במעמד יו"ר מועצת המנהלים של אלביט מערכות, מיכאל פדרמן, נשיא אלביט מערכות בצלאל (בוצי) מכליס, ראש מועצת ירוחם טל אוחנה וראש מועצה התעשייתית רמת חובב, גדי אלפסי.

גנץ אמר כי ''המפעל שאנו בונים כאן מבטא את תפיסת העולם שלנו בשדרוג הטכנולוגי של צה״ל והתעשיות הביטחוניות. הפיתוחים שמיוצרים בתעשיות הישראליות, מסייעים לצה״ל להפוך למדויק, עוצמתי וקטלני יותר.

''העוצמה הזו נדרשת במיוחד בימים שבהם אויבינו, בנִהוּג איראני, מנסים להתעצם, ולפגוע ביציבות האזור. לצד השותפות עם כל ידידותינו, ובראשן ארצות הברית – נשקיע, בין היתר באמצעות תקציב הביטחון שיעבור בכנסת בימים הקרובים, בהתעצמות ובפיתוח כל הכלים, התוכניות והאמצעים, שיבטיחו לנו מגוון אפשרויות פעולה.

''כמי שעסק כרמטכ"ל במוכנות להתמודדות עם הגרעין האיראני, טרם החתימה על הסכם הגרעין הקודם, אני יודע היטב את המורכבויות והסיכונים. כמו אז גם היום - אנו מחויבים לשמור על ישראל חזקה, יציבה, חסונה, ולהבטיח שאיראן לא תפתח איום קיומי לישראל. נמשיך לנהוג באחריות, לשמור על עצמאות הפעולה שלנו בכל מקום ומול כל זירה, ועל ביטחונם של אזרחי ישראל".

גנץ התייחס לשותפות מערכת הביטחון במאמצים להשפיע על הנושא הסביבתי ואמר: "המעבר לנגב ובניית תשתיות חדשות בכל הארץ, יאפשרו לנו לעמוד ביעד שהציבה המדינה - 30% מהאנרגיה שצורכת מערכת הביטחון תהפוך לירוקה עד שנת 2030. אנו מחויבים לכך.

''מאותה הסיבה, את הבסיסים והמתקנים החדשים, אנו בונים לפי תקנים ירוקים, בבנייה חכמה שמנצלת את תנאי האקלים לחיסכון אנרגטי, מחומרים ידידותיים יותר לסביבה, ותוך השקעה של מאות מיליונים במערכות מתקדמות שיחסכו שימוש בחשמל, יחסכו כסף וגם פגיעה סביבתית בטווח הרחוק", כך שר הביטחון.

נשיא אלביט מערכות בצלאל (בוצי) מכליס: "אבן הפינה שאנו מניחים היום, מסמלת את אבן הבנייה הראשונה להקמת מתחם משוכלל שיכלול 150 מבנים ועמדות ניסויים מתקדמות. המפעלים החדשים יצוידו בטכנולוגיה מתקדמת, חדשנית ותשתיות המותאמות למערכי יצור עתידיים, מבוססי רובוטיקה ובינה מלאכותית. זוהי עוד אבן דרך משמעותית בקדמה הטכנולוגית של חטיבת יבשה ותעש. מפעל זה, משתלב בפרויקט הלאומי להעברת צה"ל לנגב ומקדם את חזונו של שר הביטחון בני גנץ לחזק את כוח האדם הטכנולוגי בפריפריה ולקדם את מספר המשרתים כלוחמים טכנולוגיים במתגייסים המתגוררים בדרום ובצפון.

''אני מאמין, שמפעלים אלה, יהוו מוקד משיכה וזרז לאלפי עובדים ומשפחות. אני מקווה וקורא לחברות טכנולוגיות ישראליות ובינלאומיות נוספות שיצטרפו אלינו לאזור הזה שאני מאמין בו ובתושביו, וכאן יחד עם המוסדות האקדמיים הפרושים באזור, הרשויות המקומיות התומכות והתושבים המצוינים, נפתח את טכנולוגיית העתיד", דברי מכליס.