גל אוחובסקי
גל אוחובסקיPhoto by Miriam Alster/FLASH90

איש התקשורת גל אוחובסקי הגיב בפסייבוק לטענות לפיהן כפה עצמו על גברים.

"חבריי היקרים, בחרתי לכתוב לכם את אשר על ליבי. בכל פעם שנקשר שמם של דמויות ציבוריות בטענות הנוגעות להתנהגות לא ראויה, הייתי מהראשונים שדרשו מהם להתמודד ולהגיב, להתעמת ולעשות חשבון נפש, לגלות אומץ ומנהיגות ולא להתחבא ולהתבצר. כל מה שדרשתי מאחרים, חל גם עלי, גם אז וגם עכשיו", פתח אוחובסקי.

לדבריו, "גם אני, אדם ככל אדם. איני חף מטעויות ויצרים, ואיני נקי משגיאות. לאורך שנים ומפגשים מקצועיים וחברתיים עם אלפי חברי קהילה וכאלו שאינם חלק ממנה, הקפדתי בכבודם של אנשים, הקפדתי לכבד את רצונם ולהקשיב היטב לכל מסר סמוי או גלוי העולה מדבריהם או התנהגותם. ראיתי בכך חובה הכרחית כאדם, כחבר וכמנהיג עבור רבים מחברי הקהילה. עשיתי ככל יכולתי כדי לסייע ולעמוד לצידם של אלה אשר נזקקו ליד מכוונת, או לאוזן קשובה מתוך תחושה עמוקה של שליחות, שינוי ורצון להשפיע על מעמדם ומקומם של חברי הקהילה בחברה הישראלית ובעמדות ההשפעה שלה. לא העליתי בדעתי לפגוע באיש או אשה, לא העליתי בדעתי שפגעתי. מסתבר שטעיתי".

לדבריו, "כאשר קיבלתי את הטענות כלפיי להתנהגות לא ראויה, התכווצה לי הבטן. חשתי תחושה קשה של אכזבה אישית, מכך שלא הבחנתי בכך בזמן אמת, ובעיקר מועקה גדולה על כך שחברים יקרים שלי לקהילה נפגעו ממני. מיד כאשר נודע לי, בחרתי להתנצל, כי זו הדרך הראויה, ובחרתי להתפטר מתפקידי כי זה חלק מחשבון הנפש. בשנים האחרונות הבנתי והפנמתי שהאחריות המוטלת עלי היא כפולה ומכופלת. מעולם, מעולם, לא התכוונתי לפגוע באיש ואני מבקש סליחה ישירה, כנה וטהורה ממי שחש אי נוחות או מבוכה או אכזבה ממני".

אוחובסקי הוסיף, "מהרגע הראשון הבהרתי שלא אתקוף אף אדם שיכתוב או יעיד על כך שחש אי נוחות בחברתי. בחרתי שלא לעשות שימוש ולא לפרסם שום הקלטה, צילום מסך, התכתבויות ועדויות של חברי קהילה רבים אשר הביעו שאט נפש מנסיונות 'לסגור חשבון', לנקום או לבצע שיימינג. זו לא הדרך שלי. "למדתי על בשרי באופן הכואב והקשה ביותר, שגם מפגשים מיניים הנקבעים בהסכמה מדעת של אנשים בוגרים, עלולים ברבות השנים להתפרש שונה אצל כל אחד מהמעורבים במעשה המיני ולהפוך לפטיש היורד על הנפש ללא רחם. למדתי גם שאין באמת דרך להתגונן מפני טענות עלומות מצד גורמים הנשארים באפלה, ועדותם הופכת מיידית לאמת צרופה וטהורה ולעיתים גם זכות התגובה לא ממש ניתנת".

"חשוב לי לומר את מה שנמנע ממני אמש: כל מפגש מיני תואם מראש ככזה, וככל הנראה, בלהט התשוקה האנושית לא הייתי קשוב כנדרש לתחושות הצד השני ואני כואב זאת. לא ניסיתי מעולם לכפות עצמי על איש, ואעמוד בכל בדיקת פוליגרף שתבדוק זאת. זו אמנם שעה קשה מאוד עבורי ועבור משפחתי וחברי, אבל כל שעה שבה מתקיים דיון ערכי ומוסרי היא שעה חשובה מאין כמותה עבור הקהילה, והקהילה חשובה ממני", סיכם.