כלא
כלאצילום: ISTOCK

הוריו של ת', קצין המודיעין שמת בכלא, דורשים היום (שלישי) לחקור את האירוע כמקרה רצח.

ההורים שיגרו מכתב חריף לפרקליטה הצבאית הראשית, לרמטכ"ל ולבכירים נוספים בצה"ל. הם דורשים כי הפצ"רית תורה, שחקירת מותו של הקצין ז"ל תוגדר כחקירת רצח עד שיוכח אחרת לנוכח סימני השאלה הרבים סביב האירוע.

כחצי שנה לאחר מותו של הקצין, עדיין לא נקבעה סיבת המוות ולא הוכרע מי האחראים למחדל.

ההורים השכולים, שלחו את הפנייה באמצעות עורכי הדין שרון זגגי-פנחס, אפרת נחמני-בר ובני קוזניץ, והוא כולל שורה ארוכה של פעולות חקירה שהיו אמורות להינקט לדעתם - ולא נעשו.

המשפחה מציינת באמצעות עורכי דינה כי "שורה של גורמים צבאיים נוקטת בפעולות פסולות ומטרידות, היוצרות את הרושם כי יש המעוניינים לפגוע בשמו הטוב ובזכרו של בנם, ולצד זאת למסמס את החקירה ולא לחשוף את נסיבות מותו האמיתיות".

לדבריהם הם המתינו במשך חודשים ארוכים ומורטי-עצבים לקבלת תשובות ועדכונים והגיעה העת המשפטית והמוסרית לספק תשובות מהותיות וענייניות בפרשה.

נוסף על כך יוצאת המשפחה נגד העובדה כי מידע מתוך החקירה זולג החוצה על ידי גורמים מצה"ל.

עורכי הדין של המשפחה מסרו, "האירוע הטרגי שבו מצא הקצין את מותו, הוא לכל הפחות מחדל חריג ויוצא דופן של גורמי צה"ל – ייתכן שאף מעבר לכך".

"ההתנהלות של צה"ל לאחר הטרגדיה הקשה אינה מוסיפה לו כבוד, והיא בבחינת 'הוספת חטא על פשע'. הוריו של הקצין אשר ברגע אחד חרב עליהם כל עולמם זכאים לקבלת יחס ראוי ומכבד ויתרה מכך זכאים למענה המלא ולשקיפות בלתי מסויגת בכל הנוגע לנסיבות החריגות ויוצאות הדופן שהביאו לאירוע הטרגי. נדמה שהגיעה העת לשנות מהקצה אל הקצה את אופן ההתנהגות כלפי המשפחה", הוסיפו עורכי הדין.