סער ובנט
סער ובנטצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ערב ההצבעה על תקציב המדינה וכינוס הממשלה להסדרת היישובים הבדואים בנגב יוצאים בפורום ההתיישבות הצעירה בקריאה לשרים וחברי הכנסת בימינה ובתקווה חדשה לא להפקיר אותם בשנית ולא לאפשר העברת התקציב בלי הקצאת תקציבים ייעודיים להקמת תשתיות הכרחיות ביישובים.

במכתב אותו שלחו לשרים וחברי הכנסת ציינו חברי הפורום כי "לצערנו למרות הבטחות חוזרות ונשנות בחדרי חדרים אנו עומדים ערב התקציב בפני שוקת שבורה ובפני הבנה שעד לרגע זה גם בתקציב המדינה הנוכחי לא מצאתם לנכון לשריין תקציב ולו חלקי! לצורך העניין".

עוד הוסיפו, "במהלך השנה האחרונה נפגשנו וסיירנו עם כולכם בישובי ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון ועמדנו על הצורך הבהול בהסדרת הישובים והקמת תשתיות אלמנטריות הכרחיות עבור 20,000 התושבים. חשמל יציב, מים, מרכיבי ביטחון, כיבוי אש, בטיחות בדרכים ועוד. קיבלנו, בהערכה את תמיכתכם הבלתי מסויגת במאבקנו הצודק לשים קץ לעוול הכמעט בלתי נתפס בו המדינה הפקירה - במשך מעל ל20 שנה - תושבים ב"ישובי כלאיים" ונמנעת עד היום מלהסדיר את מעמד הישובים ומתן שירותים לתושבים".

בפורום קראו לשרים וחברי הכנסת, "אל תפנו אלינו עורף. אל תאפשרו העברת התקציב בלא הקצאת תקציב לשיפור התשתיות ביישובים.המצב בישובים בלתי נסבל ולא ניתן להמשיך להתעלם מקריאותינו החוזרות ונשנות. קשה עוד יותר לקבל את המצב הזה לאור הפרסומים על הסדרת היישובים הבדואים בנגב, עשרות המילארדים המיועדים בתקציב לישובים הערבים לצד חקיקת ׳חוק החשמל וזאת תוך והתעלמות חלילה מבניה - בוניה של הארץ שנשלחו על ידי המדינה ליישב ולהפריח את השממה".

"אל תפקירו אותנו שוב. התנו העברת תקציב המדינה בתקצוב פיתוח התשתיות ביישובים הצעירים. בידכם הדבר", סיכם הפורום את מכתבו.