השרה מרב מיכאלי באירוע
השרה מרב מיכאלי באירועצילום: דוברות

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי נאמה הערב באירוע שערכה מפלגת העבודה לציון 26 שנים לרצח יצחק רבין שהתקיים באנדרטה בתל אביב.

"דליה יקרה, אני מאושרת שאת שוב כאן. אני משתפת בעובדה שאני עוברת כאן כל-כך הרבה פעמים וגם כשאני לא עוברת כאן, אין יום שאני לא מרגישה את ההחמצה הבלתי נסבלת על האובדן הנורא בעקבות הרצח של יצחק רבין", פתחה מיכאלי את דבריה.

היא ציינה, "אנחנו כאן לציין 26 שנה לרצח, אבל לא פחות ואולי אף יותר, לציין את הזכר של יצחק רבין, את האיש, את פועלו ואת דרכו. היום כשמפלגת העבודה חוזרת בגדול לדרך רבין, היה כל-כך חשוב לנו לחזור לציין בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים את המחויבות הגדולה של מפלגת העבודה ליצחק רבין, למה שעשה, למורשת שהשאיר אחריו ולדרך שכולנו מחויבות ומחויבים ללכת בה".

לדבריה, "דרך רבין, היא קודם כל הממלכתיות. מפלגת העבודה חברה היום בממשלה ומבחינתנו אחד הדברים המרכזיים שאנחנו באות ובאים לעשות בממשלה הזאת הוא לחזור לימים שבהם הייתה מדינה לפני כל דבר אחר. בוודאי בוודאי מדינה לפני הפוליטיקאים, המקורבים, האינטרסים האישיים. פעולה למען מדינת ישראל. עשייה למען מה שמדינת ישראל צריכה".

השרה הוסיפה, "דרך רבין היא שינוי סדרי העדיפויות. אני מסתובבת בימים אלה בכל רחבי הארץ ובמקומות רבים, גם מקומות פיזיים וגם תחומים שלמים, אני רואה שהפעם האחרונה שהייתה בהם השקעה אמיתית של מה שנדרש באמת היא בימי ממשלת רבין. מפלגת העבודה חוזרת להיות מפלגה סוציואל-דמוקרטית, שלוקחת אחריות על האזרחיות והאזרחים במדינת ישראל. מדינה שמשקיעה באזרחיות ובאזרחים שלה, ומשקיעה הרבה, משום שאנחנו צריכות לכסות את ההזנחה העצומה של שנים רבות. צריך להשקיע בכל האזרחיות והאזרחים שלנו אותו דבר, משום שכל האזרחיות והאזרחים שלנו שוות ושווים".

היא ציינה כי "דרך רבין היא מחויבות לבטחון ישראל וההבנה שבשביל בטחון ישראל צריך להגיע להסכמים מדיניים. דרך רבין היא מחויבות לכוח הצבאי שלנו וליכולות של כל גופי הבטחון שלנו ללא פשרות. אבל באותה נשימה, לפעול למען הסכמי שלום עם מי שהיו אויבותנו הגדולות ביותר. דרך רבין היא להבין שהבטחון שלנו הוא תמיד ביכולת שלנו להשיג הסכמים מדיניים, עם הרחוקות מאיתנו אבל בוודאי עם הקרובות אלינו ביותר. דרך רבין היא להבין שהתמודדות מול איראן עוברת בהסכם עם הפלסטינים והפלסטיניות".

"ברור לנו שהממשלה שמפלגת העבודה חברה בה היום, שהיא זו שמרכיבה את הממשלה, ברור לנו שלא זו המששלה שתביא את ההסכם הבא עם הפלסטיניות והפלסטינים, אבל גם ברור לנו שהתפקיד שלנו בממשלה הזו הוא לוודא שלא נעשים צעדים שימנעו את האפשרות להסכם כזה בעתיד", אמרה מיכאלי.