השר בני גנץ
השר בני גנץצילום: טל עוז, משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, ערך היום (שלישי) ביקור בפיקוד הדרום וקיים הערכת מצב בנוגע לפעילות המשולבת נגד הברחות אמל"ח והפשיעה, ביחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי, ראש אג"ת אלוף תומר בר, מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו ומפקד מחוז דרום במשטרה ניצב פרץ עמר.

לאחר מכן קיים שר הביטחון גנץ שיח עם ראשי רשויות ומועצות בדרום ביחד עם סגן השר אלון שוסטר, בהובלת ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'.

"הנגב הוא אתגר לאומי, ולכן השילוב בין זרועות הביטחון והדרג הממשלתי הוא קריטי. לכן, אני המלצתי להקים ועדת שרים שתעסוק באופן ממוקד באתגרי הנגב. לצד זאת, מערכת הביטחון ביחד עם השב"כ והמשטרה ימשיכו, לפעול למניעת פשיעה, לסיכול הברחות של נשק וסמים, וגם לסיוע וחיזוק הקשר עם הקהילה", אמר גנץ.

הוא הוסיף, "היום חנכנו ברמת בקע את אבן הפינה להקמת מפעל תעש של אלביט בשטח ענק של קרוב ל-60 אלף דונם, זה ייתן סדר גודל של 5,000 מקומות תעסוקה במעגל הרחב. בקרוב, אני מקווה שגם נעשה התקדמות משמעותית בתהליך של הורדת אמ"ן לנגב, לאחר שיוסרו כל החסמים. אני יודע שאתם כולכם נותנים לתהליך רוח גבית, כולנו רואים כאן את הכלים, ואנחנו נתמוך בתהליך גם באמצעות תוכניות חינוכיות ועמידה ביעד שהצבנו אני והרמטכ"ל- שליש מהמתגייסים שיגיעו ליחידות הטכנולוגיות יהיו מהפריפריה בתוך חמש שנים".

סגן השר אלון שוסטר ציין, "שלוש משימות אדירות לפנינו: האחת, לקלוט כראוי את מחנות צה״ל בדרום. השניה, להפוך את באר שבע למטרופולין, שיבטיח את שגשוג הדרום והנגב. השלישית, הגברת המשילות בנגב מזה וחיזוק הרווחה והפיתוח של החברה הבדווית, מזה. נעשה את כל מה שביכולתנו על מנת לעמוד במשימות אלו ולהבטיח לשמור על המרחב הדרומי של מדינת ישראל".

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' סיכם, "אני מודה לשר הביטחון על הביקור הדיון החשוב. הממשלה צריכה להוביל תוכנית עשור לנגב: לזרז את מעבר בסיסי צה״ל דרומה, להקים עוגני תעסוקה מתקדמים, להוביל תוכנית הסדרה לצד החזרת המשילות, לפתח שירותי רפואה מתקדמים ועוגנים נוספים שיחזקו את הנגב ואת באר שבע. אני שמח שהשר גנץ שותף לחזון זה".