הרב בן ציון אלגאזי, ראש מכון 'צורבא מרבנן' וראש ישיבת ההסדר ברמת גן, מספר על ההצלחה הגדולה של מפעל ההלכה שנוגע ברבבות יהודים בארץ ובעולם.

"המכון פועל כבר קרוב ל-20 שנים ויצרנו מציאות חדשה בלימוד ההלכה שהיא גם חוויתית מאוד וגם מחייבת מאוד. חווייתית, כי אנחנו שונים מצורת לימוד ההלכה המוכרת. אנחנו מביאים לציבור שני דברים: לימוד הלכה נגיש עם כל המקורות האותנטיים כך שאדם ירגיש אותם והלימוד נעשה בחוויה של לימוד בחבורה וזה עולם אחר של לימוד תורה", אומר הרב אלגאזי לערוץ 7.

לדבריו, "יש אנשים שנבוכים לגבי עולם ההלכה והדוגמה המעשית בעיני הילדים אינה טובה. האב הוא המורה בבית והילד מצפה ממנו לדעת אותה. לצערנו הרב ישנה בורות בהלכה שאינה מכוונת. אנשים שומעים 'שביבי הלכה', אבל לימוד סגור, שכולל כמעט את כל הסיטואציות היומיומיות שמגיעות לפתחו של האדם, לא לומדים".

להצטרפות ללימוד צורבא מרבנן ולפתיחת שיעור באזור מגוריכם לחצו כאן

הוא מציין כי "היופי בלימוד הצורבא הוא שכל השיטות פרוסות בפני הלומד. יש ש גם את הצדדים להקל וגם את הצדדים להחמיר. אני רק מבקש: שאם החלטת להקל או להחמיר, תראה שיש לך על מי לסמוך. חיים מלאים בהלכה הם - ידיעה, קיום ועשייה. אפשר להקיף בארבע שנים את כל ידיעת ההלכה ולשנות את החיים. הרעיון הוא לא ליצור רק תוכן אלא לעשות שינוי באדם ובדרך החשיבה שלו".

'צורבא' מנסה גם ליצור שינוי מחשבתי בתפיסת פסיקת ההלכה לעדות שונות. "אנחנו זוכים לראות בקיבוץ גלויות בארץ ישראל. הדבר היחידי שלא הצלחנו לייצר יחד הוא ההלכה. יש ספרי לימוד הלכה לאשכנזים, חלק לספרדים, חלק לתימנים ויש עוד תתי זרמים ועדות. כמו שהגמרא שייכת ומתאימה לכולה, כך גם בצורבא חיברנו את הכל ובקצה חילקנו להלכה לספרדים ואשכנזים. מעביר השיעור בסוף מתאים את המסר לשומעים".

והעשייה לא נעצרת. "הרב מרדכי אליהו לפני פטירתו ביקש מאיתנו שנעשה כל הזמן רק יותר. יש צורבא לילדים, לנשים. עשינו צורבא לאסירים בבתי הסוהר, לחיילים בצה"ל והצורבא גם מתורגם לאנגלית ומעל 150 קהילות בעולם לומדות הלכה במסגרת 'צורבא'".

להצטרפות ללימוד צורבא מרבנן ולפתיחת שיעור באזור מגוריכם לחצו כאן