עו"ד עמירם אלקובי
עו"ד עמירם אלקוביצילום: מורן קדוש

דוד מתגורר מזה 30 שנה בדירת עמידר באזור המרכז וכנכה של משרד הביטחון, הוא מתמודד עם בעיות רפואיות ופוסט טראומה.

מצבו הבריאותי המתדרדר של דוד הוביל אותו עם השנים לצבירת חובות של מיליון ₪ לגופים ממשלתיים שונים. רוב החובות נוצרו מריבית על תשלומים שלא שולמו בתום לב וללא ידיעתו של דוד, אשר העביר כספים למטפל שליווה אותו לצורך ביצוע תשלום החשבונות השונים. בדיעבד, הסתבר שחלק מהכספים לא הגיעו ליעדם... המטפל לקח אותם לכיסו.

כשדוד הגיע למשרדנו, הבנו מיד שבאפשרותנו לחלץ אותו מהחוב הגדול. ואכן, בתום תהליך מקצועי, ממוקד ויעיל שנמשך מספר חודשים בלבד, קיבל דוד הפטר חלוט (מידי) וחובותיו נעלמו כלא היו.

במהלך התקופה בה ליווינו את דוד והכרנו אותו מקרוב, הוא שיתף אותנו בחלומו לרכוש מעמידר את הדירה בה הוא גר. דירה שמותאמת למצבו הבריאותי ואליה הוא רגיל - חלום שהיה רחוק מלהתגשם ב – 30 השנים הקשות שעברו עליו.

צוות המשרד התגייס מיד למען המטרה האנושית והחשובה. הגשנו בקשה לעמידר ונענינו בשלילה בטענה שיצא נוהל חדש הקובע ש"לא ניתן לרכוש את הדירה עד תום 3 שנים ממועד ההפטר".

ייתכן שבנקודה זו, משרדים אחרים היו מרימים ידיים, אבל מבחינתנו, זו לא הייתה אופציה. אי הצדק הבסיסי וחוסר ההיגיון בטענה של חברת עמידר, דרבן אותנו להפוך את הארכיון, לנבור ברשת האינטרנט ולנסות הבין מה מקורו.

עד מהרה התברר לנו שגם אם נקבע בהנהלת עמידר נוהל פנימי חדש, אשר אינו נשען על סעיפי החוק והתקנות, מה גם שאין שום בסיס חוקי המונע ממי שקיבל הפטר לרכוש את הדירה בה הוא מתגורר. למעשה, מדובר בתקנה פנימית של עמידר שנכתבה רק לאחר שהגשנו את בקשתו של דוד לרכוש את הדירה!

לכן, הגשנו מיד בקשה ללשכת ההוצאה לפועל שיאשרו שאכן לא היו נכסים בבעלותו של דוד נכסים בזמן שהתנהל ההליך בעניינו. אולם, לאחר התכתבות עיקשת עם המחלקה המשפטית של עמידר, קיבל דוד את ההיתר המיוחל לרכישת הדירה, ובימים אלה מגייסים בני משפחתו את הכספים הדרושים לרכישת הדירה על מנת שזאת תירשם על שמו של דוד.

בנימה אישית ולמרות שליווינו אינספור אנשים בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, הליכי פשיטת רגל ובהליכי הוצאה לפועל, המקרה של דוד הזכיר לנו שוב שלעולם אין להרים ידיים ושלא תמיד המערכת צודקת. התפקיד שלנו כעורכי דין, לבחון את המקרה לגופו ולזהות את הסיכויים והסיכונים הטמונים בניהול תיקים שכאלה, על מנת שביחד עם הלקוחות נקבל את ההחלטה הטובה ביותר לטובת הצלחת התיק.

לכל כלל יש יוצא מן הכלל וגם אם צברתם חובות, אתם עדיין יכולים, בעזרת ליווי מקצועי של משרד עורכי דין שנרתם למשימה עם כל הלב והנשמה, להגשים כל מטרה - גם אם היא נראית בלתי אפשרית.

שוקלים להיכנס להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי? אנחנו, משרד עורכי דין עמירם אלקובי ושות' נמצאים כאן בשבילכם.