חבר הכנסת יצחק פינדרוס מ'יהדות התורה' תוקף בחריפות את מבנה התקציב העולה להצבעה ואת התנהלות הממשלה מאז הקמתה. ובפרט את התנהלות ראש הממשלה.

בהתייחס למחווה של חבר הכנסת מנסור עבאס שהודיע כי יעביר למגזר החרדי תקציב בגובה אה מיליון שקלים אומר פינדרוס כי יהיה ראוי אם סכום זה יעבור להגדלת שכרם של החיילים משרתי החובה.

"הוכח בתקציב שכאר מקבלים דברים אלמנטריים כמחווה וטובות התוצאה של זה היא הרת אסון. אם תקצוב ילדי החינוך המיוחד במגזר החרדי או גני ילדים יגיעו מתקציב פוליטי והמשמעות היא שכאשר אתה לא בקואליציה הילדים שלך ילמדו ברחוב, זה דבר שאנחנו לא מוכנים לקבל אותו. אם מגיע לנו, שיתנו לנו. מה שלא מגיע לנו שלא יתנו ולא יעשו טובות, בטח לא עבאס".

פינדרוס רואה במציאות העכשווית הוכחה לכך שהכללת צרכים אלמנטריים בתיקצוב קואליציוני מובילה למציאות חמורה של פגיעה בדברים בסיסיים של המגזר החרדי, בבשר החי, כהגדרתו.

"למעשה הדיחו את נתניהו ואין ממשלה. אין ממשלה מתפקדת. חבורת פקידים הגישו קובץ לכנסת והכנסת קיבלה אותו כמות שהוא. מפלגות שנבחרו על מצעים הפוכים מעבירים כל דבר כאשר הדבר היחיד שהם מסכימים עליו הוא הרס הכשרות. בכל שאר הדברים הם לא יודעים במה מדובר ובכל זאת מעבירים. אין משילות. זו רק חבורת אנשים שהתקבצו כדי להדיח את נתניהו ולדאוג שהיין לא יהיה בשלטון".

על היחס המזלזל שהביע הוא עצמו כלפי ראש הממשלה, אומר פינדרוס: "יש לנו זיכרון קצר. האיש הזה עמד כאן בבניין הזה במשך שנה שלמה והסביר מה המשמעות של ראש ממשלה ימני ודתי כמוהו לעומת נתניהו, הוא לא ניסה לקיים פרומיל מהדבר הזה חוץ מלנסוע עם צ'קלקה לרעננה. אז מה, הוא נסע לאו"ם עם כיפה כדי לדבר על ד"ר אלרועי פרייס? יש כאן משהו מנותק לגמרי. יש כאן אדם שלא מקיים משהו אחד מהאג'נדה שלו".

על הדיווחים סביב בנייה בהתיישבות מציע פינדרוס להשוות למה שעשו בעולם ההתיישבות ממשלות קודמות כולל ממשלות העבודה. "הוא לא ביצע שום דבר מהמדיניות שלו חוץ מהיותו ראש ממשלה ולעשות מסיבת יום הולדת לעידית סילמן. אני מנסה להבין מה מניע אותו ולא מצליח. אמרתי שאולי הוא מצטלם בועידת האקלים עם מנהגים ועושה שלום באוויר ואולי זו הסיבה, אז אמרתי, סיימת את תפקידך, עשית את מה שרצית, חזור להייטק, עשית אקזיט".

בדבריו מדגיש פינדרוס כי אין כאן מאבק להשיג קולות מהציונות הדתית למפלגתו שלו, ומדובר במאבק על דמותה היהודית של מדינת ישראל וערכים כמו לימוד תורה, כשרות, כותל מערבי ועוד. בהקשר הזה ישנה אופוזיציה המלכדת ארבע מפלגות בעלות אג'נדה משותפת.

האם יש סיכוי להצטרפות 'יהדות התורה' לממשלה אחרי התקציב? פינדרוס דוחה את האפשרות מכל וכל, מזכיר שמועות ברוח זו גם מהעבר ומציין כי אם למנסור עבאס על ארבעת המנדטים שלו נתנו מיליארדים הרי שגם למפלגה שלו היו מציעים זאת, אך "אנחנו ממש לא מצטרפים לאי ממשלה הזו שאין בה שום עמדה, שום רחמים, לא טיפול במערכת הבריאות, לא במובטלים. רק מס גודש בתל אביב, מס על החד פעמי או ומס על משקאות ממותקים. זו אי ממשלה ואין שום סיבה להצטרף אליה".