אברהם סנדק בקביעת מזוזהללא

טקס קביעת מזוזה התקיים אתמול (שלישי) בגבעת 'אוהבי-יה' הסמוכה לישוב בת עין שבגוש עציון, שנהרסה בשבוע שעבר בידי המנהל האזרחי.

את המזוזה קבעו הוריו של אהוביה סנדק ז"ל, אברהם ואיילת סנדק, שהגיעו לתמוך בתושבי הגבעה. לאחר ההרס בשבוע שעבר, בנו התושבים את בתי הגבעה מחדש והצהירו כי בכוונתם לכונן במקום ישוב בבוא היום.

"איננו מתכוונים להתייאש בעקבות ההתנכלויות מצד מערכת הביטחון ששכחה את החזון הציוני עליו הוקמה המדינה, ובכוונתנו להמשיך ולהיאחז בקרקע עד אשר תוקם במקום נוכחות יהודית קבועה", אמרו בגבעה. "מסירות הנפש של אהוביה ז"ל שמסר את נפשו על ישוב הארץ היא נר לרגלינו, ונותנת לנו כוחות והשראה להמשיך וליישב את ארץ ישראל למרות כל הקשיים".

הוריו של אהוביה סנדק סיפרו: "באנו לקבוע מזוזה בבית שהוקם בנקודת התיישבות חדשה שהוקמה בסמוך לישוב בת עין לזכרו של בנינו אהוביה. פגשנו בגבעה יהודים צדיקים שעוסקים בפיתוח המקום יחד עם קביעת עיתים לתורה, וכל זאת מתוך אהבת הארץ עצומה שבוערת בקרבם".

"נקודת ההתיישבות שנמצאת מחוץ לגבולות הישוב, היא אות וסמל לכולנו שההרים שכל אחד מאיתנו רואה מחלון ביתו בישוב, הם לא רק נוף יפה, הם חלק מארץ אבותינו שעלינו ליישבה לפני שתעבור לידים זרות חלילה", הוסיפו.

"אנחנו קוראים לכל עם ישראל, לתת אותות אהבה לארץ שלנו. עם ישראל הוא כמו צמח שיונק מן האדמה, וככל שנהיה מחוברים יותר לאדמה שלנו, כך נפרח יותר בחיינו הפרטיים והלאומיים", מסרו הוריו של סנדק.

בגבעה שהוקמה לפני כחודשיים, מתגוררים משפחה וגרעין של בחורים שעוסקים בפיתוח המקום והכשרתו לקליטת משפחות נוספות בעתיד.