חוק ההסדרים אושר סופית במליאת הכנסתערוץ כנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי) את התוכנית הכלכלית (חוק ההסדרים) לשנים 2021-2022 בקריאה שנייה ושלישית.

חוק ההסדרים כולל בתוכו שינויים ורפורמות במגוון נושאים, ובהם העלאת גיל הפרישה לנשים מגיל 62 ל-65 באופן הדרגתי, אגרות הגודש שייכנסו לתוקף ב-2025, הרפורמה בייבוא מוצרי צריכה לישראל, רפורמת הכשרות ודברים רבים נוספים.

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הציע לקואליציה שהאופוזיציה תמשוך את כל ההסתייגויות. "למרות התנגדותנו לתקציב, נסכים לשקול למשוך את ההסתייגויות לתקציב, אם יוקם מנגנון משותף לקואליציה ולאופוזיציה שיפקח על העברת כספי המדינה לרע"ם ולעמותות שקשורות בה", הציע זוהר.

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד השיב כי "אני שמח לראות שהלילה לא פגם בהומור של האופוזציה. התשובה היא לא, תודה"

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הצביע ביממה האחרונה כמה פעמים, בטעות, יחד עם הקואליציה - ועקץ בטלגרם: "קורה שמתבלבלים בהצבעה. תשאלו את כל מי שהצביע לבנט".

במהלך הלילה אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית. בהצעת החוק תמכו 61 מול 59 שהתנגדו. באופוזיציה ביקשו לראות בהצבעה כהצעת אי אמון, ובעקבות זאת נערכה הצבעה שמית. לאחר מכן אושר התקציב לשנת 2021, שתסתיים בעוד פחות מחודשיים. גם הפעם הצביעו 61 בעד לעומת 59 נגד.

לאחר אישור תקציב 2021 אמר בנט: "יום חג למדינת ישראל. לאחר שנים של תוהו ובוהו - הקמנו ממשלה, התגברנו על הדלתא, ועכשיו, ברוך השם, העברנו תקציב לישראל. ממשיכים קדימה בכל הכוח".