דייטים
דייטיםצילום: Dima Vazinovich/Flash90

מסקר שנערך במסגרת מדד ה"סרוגומטר" של המכללה האקדמית צפת עולה כי רוב בני המגזר הדתי מתכוונים לשמור נגיעה במהלך הקשר לפני החתונה.

סקרי מדד ה"סרוגומטר" כללו מקבץ שאלות מקיף שנועד לבחון את היחס של בני המגזר הדתי לעולם הדייטים והזוגיות. הסקר נערך בין 2,703 משיבים בחודש ספטמבר.

לשאלה "שמירת נגיעה: האם יש להמשיך להילחם עליה?" השיבו 28% מהמשיבים "כן, באופן גורף". 38% השיבו "כן, עד כמה שאפשר". רק 18% ענו "לא" ו-16% ענו "תלוי באיזה גיל".

בנושא התשלום על הדייט הראשון, 56% מהמשיבים סבורים כי על הגבר לשלם לבדו בדייט הראשון. באופן מפתיע 44% סבורים כי יש לחלוק שווה בשווה את התשלום בדייט הראשון.

אם נלך לבדוק את החלוקה בין נשים לגברים בסוגייה כבדת המשקל נגלה כי 59% מהנשים מעוניינות לשאת בנטל התשלום בדייט הראשון ו-41% מתוכן מעוניינות שהגבר ישלם.

38% מהגברים השיבו כי יש להתחלק בתשלום, בעוד 62% עמדו על כך שהם יהיו אלה המשלמים על הפגישה הראשונה. בחלוקה בין הרמות הדתיות של הנשאלים עולה כי ככל שרמת הדתיות עולה, התעקשותו של הגבר לשלם על הדייט עולה אף היא.

הרווקות המאוחרת: לומדים להתמודד

בנושא הרווקות המאוחרת, הסקר מראה כי היחס בקרב הציבור הדתי לאומי סלחני למדי לנושא. 34% בלבד סבורים כי הרווקים והרווקות בימינו בררנים מדי בעוד 66% לא מגדירים אותם כך. למעשה כמחצית מהנשאלים – 49% - ענו כי תופעת הרווקות המאוחרת היא טבעית בעידן המודרני.

55% מהנשאלים השיבו כי יש להכיר בתופעה של רווקות מאוחרת ולספק פתרונות מתאימים לרווקים ולרווקות. 19% סבורים כי יש לפעול לשינוי המצב על ידי נקיטה בפעולות שיובילו להקדמת גיל הנישואים. הפעם, בחלוקה בין הרמות הדתיות השונות של הנשאלים, ישנה מגמה ברורה. ככל שעולים ברמת הדתיות כך חוסר הנוחות מהרווקות המאוחרת עולה אף הוא.