עדן סורוזון
עדן סורוזוןצילום: עצמי

"הם אומרים שאת בררנית, שואפת למשהו שלא קיים, לא נותנת צ'אנס, חיה בסרט, גאוותנית…", פותחת עדן סורוזון, מנבחרת המאמנים של פרויקט 252.

"לפעמים את מתחילה להאמין לזה, אבל בתוך תוכך את רוצה להאמין שזה לא נכון. מצד אחד את מרגישה שמאוד קל למישהו מהסביבה שלך לזרוק 'בררנית' כשהוא במצב של נישואים באושר עם ילדים, כאשר יש לו וודאות לגבי המקום הנכון בחיים. מצד שני, אולי הקולות האלה לא מגיעים סתם, וזה רמז משמיים שאני באמת צריכה לעבור תהליך? מה עושים עם הקולות מבחוץ בתוך תהליך חיפוש הזוגיות, קולות שמתחילים לחלחל גם לתוכינו"?

"אז אני רוצה לתת שלושה טיפים חשובים שכל אחד ואחת מאיתנו חייבים ליישם בתהליך חיפוש זוגיות", אומרת סורוזון.

צעד ראשון: זה מקדם אותך?

שאלי את עצמך האם הקולות האלה מקדמים אותך בחיפוש הזוגיות או להיפך? כמעט תמיד התשובה תהיה שמדובר בקולות ביקורתיים, שליליים ומעכבים. וככאלה אין להם מקום בראש, ברגש או במעשים שלך. הם רק מורידים, גורמים לפקפוק עצמי ולנסיגה אחורה.
סורוזון מדגישה שעצם הברירה בתהליך מציאת זוגיות היא הכרחית. יכול להיות שהאופן בו אנחנו עושים זאת עוד לא מדויק לנו, אבל עצם הברירה היא חשובה ולא הופכת אותנו ללא בסדר.

צעד שני: להפריד את הקליפה מהפרי.

אבל, חשוב גם לא לזלזל בקולות האלה. למחשבות האלה יש מטרה חיובית, למרות הצורה השלילית בה הן מופיעות. חשבי עם עצמך - מה המחשבה הזו מנסה ללמד אותך? אולי היא רוצה שתצאי למסע חיפוש עם עצמך כדי לדייק איך ואת מי לברור? אולי היא רוצה דווקא לעורר אותך להיות בטוחה יותר בדרך בה את בוררת, בלי להתנצל? היי כנה עם עצמך, התשובות נמצאות בתוכך ללא ספק. אם את עדיין מתלבטת, שווה לעבור תהליך קצר עם איש מקצוע שיעזור לך לגלות בתוכך את התשובות.

צעד שלישי: לעשות סדר.

אז יש לך קולות חיוביים ושליליים, אנחנו רוצים לשמוע את שניהם, אבל גם לא רוצים להיות מושפעים בצורה מוחלטת, אנחנו רוצים איזון, ולשא יבלבל אותנו… בלאגן! זהו בלאגן שיוצר עומס רגשי. המציאות שלנו היא מסך קולנוע שעליו מוקרן הסרט שהוא המחשבות שלנו.

המציאות שנוצרת ממחשבות מבולגנות ורגשות מבולגנים - היא מציאות מבולגנת ולא ברורה. ואז, ככל שעובר הזמן את פשוט לא מבינה - למה זה לא הולך? מה לא בסדר? ומשם הדרך קצרה לייאוש ולהרמת ידיים.

זה בדיוק העניין - כדי להבין צריך לעשות סדר ולבחור לאילו מחשבות אני נותנת כניסה וכמה, ולאילו לא. אולי תופתעי לגלות שהמחשבות שלנו נתונות לחלוטין לבחירה ולשליטה שלנו. לעולם האימון וה-NLP יש כלים נפלאים לעבוד עליהן. אבל כל זה תקף רק כאשר אנחנו מוכנים לקחת אחריות על מה שעובר לנו בראש, ולא להיות קורבן הנסיבות.

"בהצלחה בהמשך הדרך. וכמובן, הדברים אמורים כלפי נשים וגברים כאחד".

עדן סורוזון היא מאמנת אישית למגנוט זוגיות, בעלת MA בפסיכולוגיה ומנבחרת המאמנים של פרויקט 252. עדיין לא בפרויקט? הצטרפו אלינו עכשיו >>