גבי לסקי
גבי לסקיצילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90

חברי הכנסת מוסי רז, גבי לסקי ומיכל רוזין ממרצ שלחו מכתב לשר הביטחון בני גנץ בעקבות חשיפת הראיות שהובילו להכרזה על ששת ארגוני ''זכויות האדם'' הפלסטינים כארגוני טרור.

לטענת הח"כים, החומרים המדוברים אינם מספקים ראיות לקשר בין ארגוני ''זכויות האדם'' ובין פעילות טרור ובדרישה שיחשוף את החומרים שהובילו להחלטתו.

"אם אכן אלו החומרים המרכזיים שהובילו להחלטתך – עכשיו הזמן לשנות אותה", נאמר במכתב לשר גנץ.

ח"כ מוסי רז: "אם אלו אכן החומרים שעמדו בבסיס החלטתו של גנץ - מדובר במידע חלקי ולא מבוסס, שוודאי שאי אפשר לבסס על פיו קשר בין הארגונים הללו לבין טרור. אם יש בידיו של גנץ חומרים נוספים - אני קורא לו לחשוף אותם. אחרת, שיחזור בו מהחלטתו."

ח"כ מיכל רוזין: "ההחלטה הלא מבוססת להכריז על הארגונים כארגוני טרור מסבה לישראל נזק משמעותי מול מדינות אירופה וארה"ב. אני קוראת לשר הביטחון להקפיא את ההחלטה עד שיעשה בירור בגופים הרלוונטיים- הקבינט המדיני בטחוני וועדת חוץ וביטחון."

ח"כ גבי לסקי: "כמי שבמשך שנים פעלה בשטח כעו"ד לזכויות אדם, אני מכירה את פועלם של הארגונים, במיוחד הארגונים המשפטיים ולפחות חלק מהראיות ששימשו בסיס להחלטה. אין בראיות אלו כדי לתמוך בהכרזה על הארגונים כארגוני טרור. מעניין שבשטחים הארגונים לא הוכרזו וממשיכים בפעילותם וכי על אף הטענה שיש בידיי רשויות ביטחון ראיות המבססות את טענותיהן, הם מעדיפים להסתיר אותן מהציבור."