ח"כ לוי-אבקסיס נגד סדרנית הכנסת: "תתנהגי בצורה מכבדת. חצופה!"ערוץ כנסת

ח"כ אורלי לוי אבקסיס (הליכוד) נתבקשה לצאת מחדר ועדת הכספים בהוראת יו"ר ועדת הכנסת, והחליטה ''להוציא את העצבים'' על הסדרנית שליוותה אותה ביציאה.

"תעיפי את הידיים שלך ממני. חצופה. אני מעדיפה שהיא תיגע בי את אל תגעי בי", אמרה לוי אבקסיס לסדרנית.

יו"ר הכנסת מיקי לוי גינה את התנהגותה של ח"כ לוי אבקסיס ואמר כי "האלימות המילולית שנוקטים בה חברים באופוזיציה חצתה את כל הגבולות. עובדי הכנסת לא יהיו שק החבטות של חברי כנסת שאיבדו כל רסן. כל דקה שעוברת ללא ועדת אתיקה מתפקדת רק מדרדרת את הבית הזה לתהומות עמוקים״.

ח"כ שירלי פינטו (ימינה) מיהרה להתקשר לסדרנית כדי להרגיע אותה אחרי התקרית. ''‏התקשרתי עכשיו למרינה המקסימה, להרגיע אותה. ‏לאף חבר כנסת אין שום זכות לצעוק על עובד כנסת, הם עובדי הכנסת ולא עבדי הכנסת. ‏בכוונתי לפנות בדחיפות ליו״ר הכנסת על מנת להוציא הבהרה על התנהלות מול עובדי הכנסת'', אמרה פינטו.

ח''כ מוסי רז ממרצ הגיב: ''סדרנית מסורה שעושה לילות כימים למען חברי כנסת ואזרחים מותקפת על ידי חברת כנסת. בריונות שתטופל על ידי ועדת האתיקה לכשתוקם''.

מנכ״ל הכנסת גיל סגל שוחח עם הסדרנית מרינה מץ ואמר לה כי הוא מוקיע את היחס לו זכתה מצד חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס במהלך הדיון בוועדת הכספים. ״מדובר באירוע חריג שאין לעבור עליו לסדר היום. עובדי הכנסת אינם שק החבטות של איש וכל ניסיון לדחוק אותם, גם בסערת רגשות, לתוך הקלחת הפוליטית באמצעות שיח אלים הנו פסול מעיקרו", הדגיש סגל.

"עובדי הכנסת המסורים עושים עבודתם נאמנה עבור חברי הכנסת - סביב השעון והיחס המשפיל לו זכתה עובדת הכנסת מרינה מץ אסור שישנה בעתיד", הוסיף המנכ''ל. ''הכנסת כולה, על עובדיה ונבחריה מעריכה ומגבה את האיפוק וקור הרוח שהפגינה מרינה באירוע ומחזקת את ידיה״.

ח"כ אורלי לוי אבקסיס מסרה בתגובה: ''כחברת כנסת ותיקה אחרי שנים ארוכות בכנסת, בהן ניהלתי מאבקים ענייניים בועדות ובמליאה שבהם נלחמתי על דעותיי ועמדותיי ולעיתים דיונים סוערים שכאלו הסתיימו בהוצאה מהועדות או מהמליאה. מעולם לא חוויתי התנהגות אלימה שחדרה לפרטיותי כפי שחשתי הערב בדיון בועדת הכספים.

''מה שתמוהה בעיניי שאף אחד, לא יו"ר הכנסת, לא התקשורת ולא הח"כים ואף לא מנכ"ל הכנסת טרחו לברר מולי את האירוע או לפחות לשמוע גרסה נוספת. בימים אלו, כאשר הטירוף חוגג, ונדמה שהכל נשפט ומסוקר ע"פ פוזציה, אני לא מתפלאת שהתקשורת בתזמורת החכים מהקואליציה מנצלים את המצב בכדי ליצור מציאות שאיננה נאמנה לאמת. אבל מיו"ר הכנסת ציפיתי להתנהג בממלכתיות כמו יו"ר הכנסת, ולא כמו ח"כ מיקי לוי שאנו מכירים מהעבר הלא רחוק.

''צר לי באם הסדרנית נפגעה ולמותר לציין את הערכתי הגדולה לכלל לעובדי ולעובדות הכנסת באשר הם'', לשון התגובה.