מחאת אהוביה סנדק: המשטרה מפעילה מכת"ז נגד המפגינים

מאות נערים ומבוגרים מפגינים הערב (חמישי) מתחת לגשר המיתרים בכניסה ירושלים וחוסמים את הכביש.

המפגינים דורשים להעמיד לדין את השוטרים שערכו את המרדף שבו נהרג אהוביה סנדק בחודש דצמבר האחרון. בין המפגינים גם אביו של אהוביה ז''ל וח"כ איתמר בן גביר.

כוחות משטרה שהוזעקו למקום כדי לפתוח את נתיבי הנסיעה הדפו את המפגינים באמצעות אלות ומכת"זית. כ-15 מפרי סדר עוכבו לחקירה. השוטרים השתמשו גם באקח טייזר אל מנת להרחיק את המפגינים מהכביש.

מחאת אהוביה סנדק: אלה ואגרוף לנער

ח"כ איתמר בן גביר הגיע למקום ואמר: "האלימות המשטרתית עברה קו אדום, השימוש באלות וגז מדמיע נגד ילדים נועדו להשתיק מחאה כואבת ומוצדקת. ההפגנה התקיימה כדי למנוע את הפשע והטיוח הגדול בפרשת אהוביה סנדק ז"ל".

ח"כ בן גביר הוסיף: "אני מקווה שהמחאות וההפגנות יובילו לכך שיעשו צדק עם אהוביה ז"ל, הגעתי להפגנה כדי לומר די לאלימות המשטרתית ואכן המשטרה הבטיחה כי תפסיק את השימוש באלות וכח מופרז באמצעים לפיזור הפגנות".

כזכור, הוריו של אהוביה ז"ל שיגרו מכתב לפרקליט המדינה בדרישה שיקבל החלטה בעניין העמדתם לשים של שהשוטרים המעורבים באירוע.

מחאת אהוביה סנדק: טייזר לעצור על הרצפהאברהם גרוסמן

אביו של אהוביה סנדק ז"ל, אברהם סנדק, אמר בהפגנה: "הגענו לכאן הערב כאלף איש למחות. לפני כשנה נהרג הבן שלנו במרדף מיותר של שוטרי ימ"ר ש''י. אנחנו מבקשים להעמיד את השוטרים לדין. מנדנבליט בבקשה לפחות להעמיד את השוטרים לדין, לא יתכן שעם ישראל ימשיך הלאה עם החרפה הזאת והכתם הזה על ליבו".

מחאת אהוביה סנדק: בן גביר הגיע כששמע על אלימות משטרתית

ממשטרת ישראל נמסר: ''הערב בגשר המיתרים החלה הפרת סדר אלימה שכללה ידויי אבנים לעבר השוטרים וחסימת ציר תנועה ראשי. כתוצאה מידויי האבנים, נפגע שוטר בראשו ונגרם נזק לניידת משטרה במקום.

''כוחות המשטרה פעלו לפיזור המתפרעים תוך שימוש באמצעים ועצרו עשרה חשודים בגין הפרת
הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, פגיעה בשוטרים או אזרחים והתפרעות אלימה בניגוד לחוק'', לשון התגובה.

אתמול הגיעו מספר מפגינות למשרד המשפטים בירושלים, ביניהן ארוסתו של אהוביה סנדק ז"ל, שלהבת גולדשטיין. המפגינות תלו על גדר משרד המשפטים שלטים הקוראים להעמיד לדין את השוטרים שהיו מעורבים בתאונה בה נהרג אהוביה ז"ל. מאבטחי המשרד התעמתו עם המפגינות ומנעו מהן להיכנס למתחם.

המפגינות תלו גם הזמנה לחתונתם של אהוביה ז"ל ושלהבת שתתקיים "ביום השנה למות החתן, ב-ו' טבת בבית העלמין בכפר עציון".

בשלט נוסף שנתלה במקום נכתב "את עבאס מפנקים, את אהוביה מטייחים. מנדלבליט הגש כתב אישום היום".