הפגנת ילדי ההתיישבות הצעירה
הפגנת ילדי ההתיישבות הצעירהצילום: חזקי ברוך

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון בהצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה של יו״ר שדולת ארץ ישראל ח״כ אורית סטרוק.

החוק אשר צפוי להגיע למליאת הכנסת במקביל להמשך קידום חוק החשמל על ידי רע״מ, יבקש להסדיר את ההתיישבות הצעירה ביו״ש כפי שהבטיחו מפלגות ימינה ותקווה חדשה ערב הבחירות.

לקראת עליית החוק בוועדת השרים, ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק שלחו לשרי ימינה ותקווה חדשה מכתבים עם תזכורת להבטחותיהם האישיות להסדרת ההתיישבות.

במכתבים נאמר ״כזכור לך, ראש הממשלה נפתלי בנט הבטיח להסדיר את ההתיישבות הצעירה ביו"ש בישיבת הממשלה הראשונה בראשותו, הבטחה שלא מומשה עד כה״.

ראשי השדולה הזכירו לשרת הפנים שקד את דבריה כי ״ימינה מתחייבת בכל הסכם קואליציוני נושא הסדרת ההתיישבות הצעירה יעמוד בראש סדר העדיפויות״. לשר המשפטים גדעון סער הזכירו כי אמר ״אני רואה בזה חובה מוסרית של מדינת ישראל לאזרחים שלה״ בנוסף במכתב לשר אלקין הזכירו כי אך לפני שנה מנע הסדרת הבדואים ללא הסדרת ההתיישבות הצעירה והצהיר: ״אני לא מוכן לקבל מדיניות של אפליה. גם ליהודים מגיעות זכויות במדינת היהודים״.

במכתבים אשר נשלחו גם לשר הדתות מתן כהנא, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, השרה פנינה תמנו שטה, השר אביגדור ליברמן, השרה מירב כהן והשר יועז הנדל כתבו ראשי השדולה כי ״בימים אלה מתכוננים כ 20 אלף תושבי ההתיישבות הצעירה, חלוצים בני דורנו, ובהם כ 12 אלף ילדים, לחורף הקרב ובא, ובה-בעת הם שומעים כיצד הממשלה מסדירה את המאחזים הבדואים מחד, ומחוקקת את חוק החשמל להלבנת בניה בלתי חוקית במגזר הערבי מאידך. כל זאת בזמן שהצעת המחליטים להסדרת ההתיישבות הצעירה, שהוכנה ע"י השרים לשעבר הנגבי וביטון, ועוצבה בנוסחה הסופי ע"י שר הבטחון גנץ לפני כשנה - מעלה אבק על מדפי מזכירות הממשלה.״

ראשי השדולה קראו לשרים לאשר את הצעת החוק: ״אנו קוראים לך לא לאפשר את האפליה החמורה הזו, ולהצביע ביום א' הקרוב בעד הצעת החוק.״