פוטנציאל לפארק עתידי?
פוטנציאל לפארק עתידי?צילום: iStock

מה עושים עם אסדת קידוח אחרי ששאבו את כל הנפט במאגר? מסתבר שאפשר להפוך אותה ללא פחות מאשר פארק שעשועים. פארק חדש בערב הסעודית מנסה למשוך אליו תיירים דווקא אל אסדת הקידוח הנטושה.

למרות שהן לא כל כך רחוקות אחת מהשנייה, רוב מוחלט של התיירים המערביים שמגיעים לאזור המפרץ הפרסי מעדיפים להגיע לדובאי ולא לערב הסעודית. לאחרונה, ערב הסעודית מנסה לשנות את העניין בעזרת מספר מיזמי תיירות שאפתניים במיוחד לעשור הקרוב.

אחד המיזמים הוא פארק השעשועים The Rig שמתוכנן לקום על גבי אסדת קידוח נטושה. לפי ההודעה שפורסמה באתר הממשלתי, השטח שיועד לבניית הפארק הוא 150 אלף מטר רבוע, ומיועד להפוך ל"אטרקציה תיירותית ייחודית" שתמשוך תיירים מכל רחבי העולם.

לפי הסרטון שפורסם, בפארק יוכלו התיירים ליהנות ממגלשות מים, רכבות הרים, גלגל ענק ואפילו קפיצת בנג'י. התיירים יוכלו לשהות במלון פאר שיהיה גם חלק מהמתחם שכולל 800 חדרים וכמובן בריכה צמודה. תיירים שיעדיפו ליהנות גם מהים עצמו יוכלו לשכור אופנועי ים ולרכוב בין הגלים או דווקא לרדת לעומקי הים ולשכור ציוד צלילה.

למרות ההודעה לתקשורת, עדיין לא פורסם התאריך הסופי להקמת הפארק, אך הובהר כי הוא חלק מחזון שנת 2030 של המדינה. במידה והפארק יצליח, ייתכן וגם אסדות נוספות ברחבי העולם יהפכו בסוף השימוש שלהם לפארק מים מוצלח, ומי יודע- אולי אפילו באסדת לוויתן ליד חופי ישראל.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בצעירים בערוץ 7- המקום בשבילכם!