מאות בני אדם הפגינו (מוצאי שבת) בגשר המיתרים בכניסה לירושלים במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק, שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין.

במהלך ההפגנה פעלה במקום מכת"זית שלטענת המפגינים התיזה בואש שמשמש כאמצעי לפיזור הפגנות והפרות סדר.

מהמשטרה נמסר כי במהלך המחאה מספר צעירים טיפסו על גג אוטובוס. "השוטרים פועלים להורדת מפירי הסדר ולשמירה על הסדר הציבורי באזור". ארבעה שוטרים נפצעו. 21 מפגינים נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי.

המשטרה דיווחה כי מפגינים הפעילו אלימות כלפי השוטרים, גרמו נזק לניידות משטרה ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה הפועלים במקום.

פרשן חדשות 12 עמית סגל צייץ בטוויטר "אין מחאה צודקת כרגע בישראל יותר מזו בכניסה לירושלים שקוראת לחקור את מות אהוביה סנדק. נער ישראלי נהרג במרדף משטרתי? בכירי מח״ש התריעו על שיבוש הליכי חקירה מצד המשטרה, אך דבר לא קרה. מי יחקור את החוקרים שהביאו למותו של נער?".

מוקדם יותר שיגר יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מכתב למשטרת ירושלים, "שימוש באלות ואלימות יגרמו לתסיסה מיותרת. תמונות של ילדים וילדות, ונערים ונערות מוכים באלות על לא עוול בכפם, הם תמונות חמורות ואם משטרת ירושלים רוצה להרגיע את הרוחות, הדבר הראשון שצריך לעשות זה להוציא משימוש את האלות בהפגנה".

משפחתו של סנדק פנתה לאחרונה לפרקליט המדינה עמית איסמן בדרישה לזרז את ההחלטה בתיק החקירה בנוגע למות בנם. במכתב, שנשלח באמצעות עו"ד אריאל עטרי מארגון חוננו, נטען כי "מלכתחילה היו למשפחה חששות לגבי טוהר החקירה שעברה בין חוקרי מח"ש לחוקרי המשטרה, במקום שבו היה קיים חשש מובנה לזליגת מידע לשוטרי ימ"ר ש"י. ואולם, דומה שאין חולק שהשוטרים המעורבים מסרו, מלכתחילה, גרסה שהסתירה את פגיעתם ברכב ורק בהמשך נולדה גרסה מאוחרת, שונה".

המחאה הערב
המחאה הערבצילום: שלו שלום/TPS

מחאת אהוביה סנדק: חסימת הכניסה לירושלים