ח"כ יום טוב כלפון
ח"כ יום טוב כלפוןצילום: ערוץ 7

לאחר יותר משלוש שנים, הצליחה ממשלת בנט-לפיד להעביר בשבוע שעבר את תקציב המדינה לשנים 2021-2022. כיצד תשפיע העברת התקציב על הרכב הממשלה, זאת נוכח הבקיעים בקואליציה בכלל ובקרב המפלגות החרדיות בפרט?

חבר הכנסת יום טוב כלפון (ימינה) שוחח עם בן כספית וינון מגל והתייחס לפגישתו עם ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "מבחינתי היה טוב, מאוד אידאולוגי. הפגישה הייתה בין שני אנשים מהימין, כשאחד מהם אומר לשני שהוא יכול להציל את הימין והשני מבקש ממנו להגיד מה זה בדיוק ימין".

"הציעו לי להיות שר בליכוד לשתי קדנציות, אך נשארתי עם בנט"

בהמשך, שיתף: "כמובן שאני זה שהשבתי בצורה כזאת, כי כשנתניהו הסכים להעביר 13 אחוז לערפאת מיו"ש, האם זה ימין? להצביע בעד ההתנתקות זה ימין? ולהקפיא את ההתיישבות? יוצאים נגד קיום אי הבטחות הבחירות של בנט. האם נתניהו אי פעם קיים את ההבטחות שלו? הרבה מאוד אנשים פנו אליי. לא הקלטתי את נתניהו בפגישה. הציעו לי להיות שר בליכוד לשתי קדנציות, אך נשארתי עם בנט".

"הספידו את ימינה כבר כמה פעמים, ואחרי שהיא לא עברה אמרו שבנט ושקד יוצאים לפנסיה", הבהיר ח"כ כלפון והוסיף: "שנה אחרי זה נתניהו החליט לפרק את גוש הימין ולהשאיר את ימינה באופוזיציה. נתניהו בקמפיין נגד בנט מאז 2013. מי שדואג לציונות הדתית הם אנחנו. מאוד קל לדבר על הציונות הדתית, לא ראיתי שהמפלגה עברה מ־6 ל־14 מנדטים בסקרים. אם כל הציונות הדתית נגד הממשלה, אז איך המפלגה של סמוטריץ' לא עולה בסקרים? תנו לנו לעבוד".