מיכאל ביטון
מיכאל ביטון צילום: משה ביטון

אני בעד מנהיגים לא רבב בראשות המדינה אבל נגד הפרסונאליות בחוק. ישנו היגיון שאם שר לא יכול לכהן עם כתב אישום - כל שכן ראש ממשלה.

באשר לראש ממשלה מכהן ולאור המשמעות של כך להליך הדמוקרטי בישראל, הייתי מוסיף ועדה עצמאית לצד היועץ המשפטי שתבחן את חומרת כתב האישום והאם הוא מונע תפקוד ומחייב נבצרות. כמו החוק ברשויות מקומיות למשל - שם זה עובד מצויין.

המטרה היא לא לייצר חוק נגד נתניהו אלא חוק למען המנהיגות בישראל. כדי שהחוק לא יהיה פרסואנלי יש לחשוב על תחילת יישום החוק בעוד לדוגמא- שלוש שנים ולאפשר לנתניהו להוכיח חפותו בבית המשפט.

ולסיכום שוב - אני בעד החוק, אני בעד מנהיגים לא רבב בראשות המדינה אבל נגד הפרסונאליות שבנושא. ולכן בעיניי יש לעדכן את החוק עם התוספת לאור ההשלכות על הדמוקרטיה, כך שהסמכות הבלעדית לא תהיה רק של היועמ"ש במקרה מיוחד זה.