ישראל גנץ בארה"ב
ישראל גנץ בארה"בצילום: דוברות

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ סיים סדרת פגישות עם חברי סנאט וקונגרס אמריקנים. הוא היה אורח הכבוד בכינוס הרשמי של חברי הקונגרס הרפובליקנים ונשא נאום בפני כ-60 חברי קונגרס בו סקר את אתגרי ההתיישבות.

אחד הנושאים שהציף גנץ בפגישות הוא פרויקט ההשתלטות הערבית על שטחי יהודה ושומרון. הוא הציג בפני האמריקנים מפות וצילומי אוויר שמלמדים על היקף הפרויקט וציין כי מדובר בכיבוש בפועל של יהודה ושומרון וניתוק האזור כולו ממדינת ישראל.

בפגישה הוצגו הוכחות לכך שהאיחוד האירופי עומד מאחורי אסטרטגיית ההשתלטות ואף מזרים הון עתק לקופת הרשות לשם כך.

חברי הקונגרס אמרו כי הם שומעים לראשונה על הפעולות הללו שנעשות מצד הרשות הפלסטינית באופן בלתי חוקי. הם ציינו כי בכוונתם לפנות באופן רשמי לאיחוד האירופי ולדרוש הבהרות בנוגע למעורבותו בעניין.

הסנאטור מייק לי ביקש לחזק את ידי מתיישבי יו"ש ואמר להם כי הוא וחבריו עומדים לצידם ותומכים בנוכחות היהודית בכל ארץ ישראל. "ארה"ב הברית חזקה היא כזו שתומכת בהתיישבות ובמדינת ישראל. אם נשדר חולשה, זה יפגע באזרחי ישראל ובאמריקנים".

גם חבר קונגרס אנדרי האריס עמו נפגש גנץ אמר כי חשוב גם לארה"ב שישראל תשתקע ביהודה ושומרון ויהיה ניתן לפתח שם תשתיות באופן חופשי בלי מגבלה של אף גורם.

בפגישות עם חברי המפלגה הדמוקרטית הם סיכמו עם גנץ כי יפנו לנשיא ביידן כדי שישקול מחדש את הצבת הקונסוליה שתשרת את תושבי הרשות הפלסטינית בירושלים.

ישראל גנץ ראש מועצת בנימין אמר: "גם הידידים הגדולים שלנו בארה"ב לא הכירו כלל את האתגר איתנו אנחנו מתמודדים והוא כיבוש בפועל של שטחי יו"ש בידי הרשות הפלסטינים כשמאחורי ההגה יושב האיחוד האירופי. הצלחנו להסביר את הסוגיה ולהתחיל לרתום אותם לסיוע בנושא".