בניין הקונסוליה ברחוב אגרון
בניין הקונסוליה ברחוב אגרוןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קרוב לאלף קצינים בכירים וחיילים במילואים מכלל זרועות הביטחון, חברי תנועת 'הביטחוניסטים' קוראים בעצומה לראש הממשלה נפתלי בנט: לא לפתיחת קונסוליה אמריקאית לפלסטינים בירושלים.

במכתב כותבים הבכירים כי "פתיחת קונסוליה בלב ירושלים עבור ישות זרה מהווה פגיעה חמורה בריבונות ישראל בבירתה. בחירת המיקום רחוקה ממקרית. זהו ניסיון להציב סימן שאלה מעל ריבונות ישראל בירושלים באמתלה של 'מתן שירותים' לפלסטינים, ולמעשה מהווה החלטה פוליטית המכוונת להחזיר את ירושלים לשולחן המשא ומתן. פרס מיותר זה לפלסטינים גם מציב סכנה ממשית להתלקחות מחודשת של השטח".

הכותבים מזהירים כי פתיחת הקונסוליה היא חלוקה מעשית של העיר. "באם תיפתח הקונסוליה במיקום המיועד לה, ברחוב אגרון בלב ירושלים, על עורק תנועה מרכזי בין בניין העירייה למעון ראש הממשלה, הדבר יהווה חלוקה בפועל של ירושלים בירת ישראל. מבחינתנו, ערעור זה על ריבונותנו מהווה קו אדום שאיננו נתון למשא ומתן".

את המכתב מסכמים חברי 'הביטחוניסטים' בהצעה לממשל האמריקני. "ארצות הברית, אשר מהווה בעלת ברית אסטרטגית ראשונה במעלה עבור מדינת ישראל, מוזמנת לפתוח שגרירות או קונסוליה עבור הפלסטינים ברמאללה או בכל שטח אחר בשליטת הרש"פ, שגם יתאם את הדרישה ההגיונית למיקום נגיש ונוח עבור הפלסטינים תושבי יו"ש, ומבלי לדרוס באופן בוטה ומסוכן את אחיזתו של העם היהודי בציון בירתו".