ח"כ משה גפני במליאה
ח"כ משה גפני במליאהצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מצהיר כי מפלגתו אינה מתכוונת להיכנס לקואליציה בשום אופן.

"אני איתם לא יושב. לא בסבב הזה ולא בסבב הבא. לא נהיה חלק מהקואליציה. אנחנו לא מזגזגים. מה שקובע אצלנו זה הציבור המסורתי והוא עזב לחלוטין את בנט, לחלוטין. אני חשוב שאם הוא הולך לבחירות, הוא לא עובר את אחוז החסימה", אמר גפני בראיון ל-103FM.

לדבריו, "אי אפשר ללחוץ עלינו באופן כזה של איומים, שיפגעו בתקציבים של הציבור החרדי ויעבירו חוקים שיפגעו בצביונה היהודי של מדינת ישראל; ולכן אני צריך לנטוש את הציבור המסורתי. היעד שלהם הוא כזה שרוצים לשנות את הצביון של מדינת ישראל כמדינה יהודית - הגיורים, מתווה הכותל, תחבורה ציבורית בשבת. היעד שלהם מאוד ברור".

הוא תקף את שר האוצר אביגדור ליברמן ואמר, "צריך פסיכולוג שיבין מה הוא מדבר. ליברמן הלך עלינו באופן מוחלט בדברים האלה. יכול להיות שאין לו אג'נדה היום שהוא יכול לומר שהוא יחסל את הנייה תוך 48. אין לו משהו שאיתו הוא הולך לציבור, הוא לא יכול להגיד שהוא ימין כי הוא לא ימין, הוא לא יכול להגיד שהוא שמאל כי לא שמאל. אז נשאר דבר אחד – ללכת על החרדים", והוסיף: "לפיד תמיד אמר את זה ומיכאלי, עמדותיה ידועות לי".

גפני גם הגיב לטענות חברו לסיעה ח"כ ישראל אייכלר לפיהן היה עליהם ללחוץ על נתניהו לפרוש מתפקידו על מנת להקים ממשלת ימין בהובלת הליכוד, אמר: "אני לא חסיד הכי גדול של נתניהו אלא של הציבור המסורתי. ברגע שהוא שם - אני איתו".

כשנשאל מדוע הוא מתבטא בחריפות כנגד ראש הממשלה בנט, ומכנה אותו 'בוגד', הבהיר חבר הכנסת: "אמרתי שהציבור בישראל מורכב משני חלקים בעיקר – ימין ושמאל. הלך בנט ואמר לציבור שבוחר בו 'אני הולך עם הימין', חתם בטלוויזיה שלא הולך עם לפיד כראש ממשלה ולקח קולות של הבוחרים שלו שרצו שלטון ימין. אני מדבר על הנושא הפוליטי".

באשר להצהרתו כי עם בנט לא נדרש 'גט כריתות' הסביר, "יש 2 אופנים שבעל ואישה יכולים להיפרד - גט כריתות ומיתה. היות ויש את הסקר שבנט לא עובר את אחוז החסימה, בחלק מהסקרים, אז הוא ייעלם".

"אני רותח עליו מזעם, כל מה שהוא אמר הוא הפר. הוא יושב בראשות ממשלה, אני לא מדבר על כמה מנדטים עומדים מאחוריו, אבל אמר שישמור על הציבור החרדי שנפגע הכי הרבה. הוא בוגד בבוחרים שלו", סיכם גפני.