שמואל סקט עם החקלאי דוד אגיב במירון
שמואל סקט עם החקלאי דוד אגיב במירוןצילום: קרן עם ישראל חי

שנת השמיטה כבר כאן וברחבי הארץ ישנם עוד ועוד חקלאים השומרים שמיטה כהלכתה ומפקירים לחלוטין את שדותיהם ותוצרתם החקלאית.

החקלאים שמים את מבטחם כי לא יפגעו ויינזקו מכך שיישמרו את המצווה החשובה ופרנסתם תבוא אליהם ממקור אחר.

קרן 'עם ישראל חי' בראשות שמואל סקט היא קרן הפועלת מדי שנה בשנים האחרונות לקיים הגרלה על דירה יוקרתית ואת הכספים הנתרמים היא מעבירה לטובת מטרה חשובה וערכית על מנת לסייע למי שזקוקים לכך.

זאת השנה הרביעית שבה מקיימת הקרן את ההגרלה עבור התורמים כאשר השנה מגרילה הקרן דירה יוקרתית במיקום מדהים הצופה על הר הבית בירושלים. הכספים שיגויסו בהגרלה יועברו לטובת חקלאים יראי שמים הבוחרים להשמיט את הקרקע בשנה השביעית.

לרכישת כרטיס הגרלה 1+1 חינם, לחצו כאן >>>

"היו הרבה ארגונים שעזרו לחקלאים לפני תחילתה של שנת השמיטה. גם אנחנו עזרנו לשתול 70 אלף עצי פרי, אבל עכשיו החקלאים עדיין צריכים תמיכה וסיוע. אני בודק היטב כל חקלאי לפני שאני מעביר לו סכום כסף", מספר שמואל סקט, מנכ"ל ומייסד קרן 'עם ישראל חי', "אני גם אגיע לאזור שילה ואיתמר וארד לדרום שם יש כבר כעשרים חקלאים שאעביר להם עשרות אלפי שקלים. העסק צובר תאוצה וחקלאים נוספים מצטרפים כל העת".

"אני גאה וזה זכות לעזור לחקלאים שומרי שמיטה לקיים את דברי התורה", אומר סקט, "פנינו גם לרב מרדכי רבינוביץ' שליט"א וביקשנו שיבדוק לעומק את האפשרות לקנות כרטיסים להגרלה ממעשר כספים ושיכתוב תשובה מפורטת ומנומקת. התשובה שהתקבלה היא כי בהחלט מותר להשתמש בכספי מעשר לטובת רכישה של כרטיסי הגרלה ובכך לתמוך ב"קרן עם ישראל חי".

לרכישת כרטיס הגרלה 1+1 חינם, לחצו כאן >>>

דוד אגיב ממירון הוא אחד החקלאים שנעזרים בסיוע של קרן עם ישראל חי. אגיב הוא בן 44 פלוס שבעה ילדים המטפח בשש השנים האחרונות חלקה של 7 דונם אפרסקים ונקטרינות. "אנחנו מקיימים את השמיטה כי זאת מצווה מאוד יקרה ולצערנו לא כולם מקיימים", אומר דוד, "ראינו ברכה בשנה הקודמת לעומת השנים שלפניה כמו שנאמר 'וצויתי את ברכתי לכם בשנה הששית'. אנחנו רוצים שאנשים ייהנו מהקדושה של הפירות השנה. שמואל סקט הגיע אלינו עם רכב פשוט ובצניעות ורצה לסייע. לא אכפת לו עם אתה דתי או חילוני. הוא עושה את זה לשם שמים".

דרך אגיב הגיעה הקרן גם לציון אלגלי, חקלאי מהמושב דלתון שברשותו כ-30 דונם. לדוד זוהי לא שמיטה ראשונה והוא גאה בהחלטה שלו גם הפעם להשבית את הקרקע. "היו ערבים מג'נין ומקומות נוספים שרצו לשכור את השטח לשנת השמיטה ולעבד אותה במקומה אבל לא הסכמתי כי רציתי שהיא תשבות כמו שהיא אמורה בשנת השמיטה".

על סקט אומר ציון כי ביקש שיברך אותו. "הוא בן אדם מיוחד ונדיב לב שאכפת לו. רוצה לבנות את ארץ ישראל ואת בית המקדש. הכסף שהוא נתן מאוד עוזר כי יש צורך בסכומים משמעותיים לאחזקת השדה בשמיטה".

לרכישת כרטיס הגרלה 1+1 חינם, לחצו כאן >>>

שמואל סקט מעניק צ'ק לחקלאי ציון אלגלי ממושב דלתון
שמואל סקט מעניק צ'ק לחקלאי ציון אלגלי ממושב דלתוןצילום: קרן עם ישראל חי