הרב עדו רכניץ
הרב עדו רכניץצילום עצמי

לראשונה בישראל מכון משפטי ארץ מציע לעורכי דין, טועני רבניים, ולסטודנטים למשפטים השתלמות ייחודית על ייצוג משפטי בבתי דין לממונות.

את ההשתלמות מנחה הרב ד"ר עדו רכניץ, מרכז המחקר במכון משפטי ארץ.

לדברי הרב רכניץ היקף ההתדיינויות בבתי הדין לממונות עולה בהדרגה בכמות ובאיכות התיקים, והציבור זקוק לאנשים שיוכלו לייצג אותו באופן מקצועי.

בפועל, הציפייה מעורך הדין היא להציג את העובדות והראיות ופחות לעסוק בשאלות המשפטיות. לפיכך, גם עורכי דין חילונים ואפילו לא-יהודים מצליחים לייצג היטב בבתי הדין. הרב רכניץ הוסיף כי מטרת ההשתלמות היא לחשוף את ציבור המשפטנים לעולם בתי הדין לממונות, כדי לתת להם את הביטחון העצמי לייצג את הציבור הזקוק לכך.

בנוסף, ההשתלמות תעסוק בעריכת חוזים וצוואות על פי ההלכה. "גם נושא זה תופס תאוצה בשנים האחרונות", מציין הרב רכניץ. "אנחנו מקבלים באופן שוטף פניות של אנשים שרוצים לחתום על צוואות וחוזים על פי ההלכה ומתקשים למצוא עורך דין שיוכל לסייע להם".

בהשתלמות ירצו, מלבד הרב רכניץ, הרבנית ד"ר שפרה מישלוב, מנהלת הקליניקה לסיוע אזרחי על פי המשפט העברי באונ' בר אילן; השופט (בדימ.) בן ציון גרינברגר, לשעבר שופט בימ"ש המחוזי בירושלים; והרב יעקב פרבשטיין, אב"ד בבית דין "נתיבות חיים" ירושלים.

הרב רכניץ חתם בכך שהוא מקווה שההשתלמות תרחיב את אפשרויות התעסוקה של עורכי הדין, ובה בעת תתרום תרומה משמעותית לפיתוח המשפט העברי היישומי במדינת ישראל.

פרטים והרשמה באתר דין תורה, בקישור: https://www.dintora.org/article/1908