נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, יוביל מחר (חמישי) תרגיל לאומי שיבחן את ההיערכות הארצית להתפרצותו של זן קורונה חדש שטרם התגלה.

התרגיל, שינוהל על ידי הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') משה אדרי וייערך במרכז הניהול הלאומי בירושלים, המיועד לניהול משברים ברמה הארצית.

בתרגיל יקחו חלק מנכ"לי משרדי הממשלה ונציגי הגופים המקצועיים, ממונה הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, יו"ר ועדת החוקה, נציגי המטה לביטחון לאומי (מל"ל) ונציגי צה"ל, פיקוד העורף ועוד.

התרגיל יתבצע במתכונת של "משחק מלחמה" כסימולציה בין-אירגונית בדרגים בכירים לצורך תרגול ההתמודדות הלאומית עם זן חדש – זן "אומגה" – שטרם התגלה במדינת ישראל.

כדי לדמות מצב אמת, התרגיל ייערך בשלושה מושבים שידמו מעבר בין התרחישים השונים. בתוך כך, יתקיימו הערכות מצב משרדיות ובין-משרדיות, במסגרתן ייסקרו הנתונים ויוצגו המלצות לפעולה, ובתומן תתקיים הערכת מצב מתכללת, במהלכה יסכם ראש הממשלה וינחה את כלל הגופים להמשך הפעילות.

התרגיל יעסוק במספר היבטים, וייבחנו המנגנונים המקצועיים השונים תחת מצבי קיצון לאורך שלבים שונים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר, "מדינת ישראל במצב מצוין, ניצחנו את הגל הרביעי ואנחנו במגמת יציאה מזן הדלתא. אבל, במקביל, אנחנו תמיד צופים פני עתיד ונערכים להמשך המערכה. אנחנו לא "מקפלים ציוד" ולא סוגרים את מערכי הניהול ואת סדר הכוחות נגד הנגיף, אלא להיפך – ממשיכים לתרגל ולאתגר את עצמנו".

"בעוד שבעולם מצב הקורונה הולך ומידרדר, ישראל בטוחה ומוגנת. כדי לשמור על כך, ועל המשך שגרת החיים הרציפה, עלינו להשאיר את האצבע על הדופק ולהיערך לכל תרחיש", דברי בנט.