יובל דיין
יובל דייןצילום: אוהד רומנו

יובל דיין פרסמה הבוקר פוסט אישי בנושא שמציק לה כבר תקופה, ושיתפה את עוקביה במחשבות שלה ובחשיבות שיש להעלאת המודעות בנושא חרם ואלימות בבתי הספר.

"בזמן שאני מחייכת לעדשה יש ילדים שעוברים חרם בכיתה" כתבה הזמרת, "האמת, שהנושא הזה מציק לי כבר תקופה. כולנו מבינים שלהיות נקי זה טוב. יודעים מבפנים, שללכת לישון עם משקעים על הלב זה מבאס. לאחרונה אירועי האלימות המילולית והפיזית, החרמות בכיתות ובבתי הספר צוברים תאוצה, וכך גם פעימות ליבי. זאת תופעה מזעזעת שצריך לעקור מהשורש שלה".

"מאיך שאני (הקטנה) מבינה את פני הדברים, מה שקורה זה שכשמתחילה סיטואציה אלימה, הילד לא מדבר... מתבייש. כי בקונפליקט הפנימי בין להיות ״בוגר״ ו״מסתדר לבד״ - לבין לרמוס לעצמו את הנפש, ברוב המוחלט מכריעה השתיקה".

"הילדים לא מדברים, ההורים לא מרגישים, הילדים מסתגרים ולא מסתדרים, ההורים משייכים את זה לגיל ההתבגרות.. הילדים חוזרים עם שריטה על הפנים, וההורים כואבים ולא מבינים, ואז הסיפור מגיע לכותרות וכולנו מזדעזעים, וחוזר חלילה".

דיין סיימה את הפוסט בקריאה לכל מורה/תלמיד/ה בישראל שיודע/ת על חרם בכיתה שלו, או אפילו על משהו שקרוב לשם, שבבקשה יכתוב לה הודעה למייל [email protected] .

"חשוב לי להעלות את המודעות ואולי להצליח לדבר אל ליבם של הילדים" היא סיכמה, "כי אני מאמינה שגם הם, כמו כולנו, עמוק מבפנים רוצים להיות אנשים טובים".