זכין בזירת פיגוע
זכין בזירת פיגועצילום ארכיון: דוברות המשטרה

בבית המשפט הצבאי יהודה במחנה עופר התקיים הבוקר (ה') דיון טיעונים לעונש בעניינו של המחבל הקטין שביצע לפני כשנתיים פיגוע דקירה במערת המכפלה.

המחבל דקר את מ', צעיר יהודי, ואז תקף את ק' - צעירה שהיתה עם מ' וכן ואדם נוסף שהיו במקום. הוא הורשע בניסיון לרצח ובחבלה בכוונה מחמירה של שני בני אדם. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הנפגעים מצפה לענישה מחמירה נגד המחבל, שתגרום להרתעה.

בדיון נכחו נפגעי העבירה, ושטחו בפני השופטים את הסבל הפיזי והנפשי שנגרם להם כתוצאה מהפיגוע. מ' וק', שהתחתנו מספר שבועות לאחר הפיגוע, העידו על הקשיים המשותפים איתם הם נאלצים להתמודד מידי יום ביומו, הנובעים מההשלכות שהותיר עליהם הפיגוע. נפגע העבירה הנוסף איבד את אביו ואחיו בפיגוע ירי לפני כ-28 שנים, מה שמחמיר את משמעות הפגיעה עבורו.

התקיפה אירעה לפני כשנתיים, סמוך למערת המכפלה בחברון. המחבל הקטין נשא עימו סכין בעלת להב של 8.5 ס"מ, וכשהבחין במ' ובק' צועדים יחדיו, דקר את מ' בגבו. הסכין חדרה לגופו של מ' לעומק של 6.5 ס"מ, ונשברה.

עובר אורח שהיה במקום הבחין במתרחש והחל לקרוא 'רוצח, רוצח', אולם המחבל המשיך לבצע תנועות דקירה כלפי מ' בעזרת קת הסכין, וכן הכה אותו בידיו. לאחר מכן עזב המחבל את מ' ורדף אחרי ק', הכה אותה, דחף אותה ומשך בשיערה. עובר האורח ניסה לחצוץ בין הצעירה למחבל, והחל להיאבק בו.

המחבל תקף גם את עובר האורח וגרם לו לחבלות בגב, בחזה, בראשו ובפניו, עד שכוחות הביטחון שהגיעו למקום השתלטו על המחבל. מ' הפצוע פונה לבית החולים שם עבר ניתוח להוצאת להב הסכין שהיה תקוע בגבו.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הנפגעים מסר "המחבל הטרוריסט ניסה לרצוח ולפגוע בכמה שיותר יהודים רק בשל היותם יהודים. אנו מצפים לענישה המחמירה ביותר בחוק, ענישה שתביא לפחות מעט הרתעה כנגד אותם פראי אדם".

כאמור, המחבל, שהיה קטין בעת ביצוע הפיגוע, הורשע בניסיון לרצח מ' ובגרימת חבלה בכוונה מחמירה לק' שהיתה עימו ולעובר האורח. לאחר דיון הטיעונים לעונש יגזור בתי המשפט את עונשו.