משתתפי האירוע לזכר 'ליל הבדולח'
משתתפי האירוע לזכר 'ליל הבדולח'צילום: הקהילה היהודית בברלין

בכירי ממשלת גרמניה ציינו אתמול את יום השנה ה-83 ל'ליל הבדולח'. במהלך אירוע הזיכרון, שאורגן על ידי נשיא הקהילה היהודית בברלין ד"ר גדעון יפה, נשאה דברים בין היתר שרת המשפטים של גרמניה כריסטין למברכט.

"התשובה לחושך זה אור", אמרה בנאומה, "לפני שנה, בחג החנוכה, ביקר אצלי הרב יהודה טייכטל והדליק בלשכתי את החנוכייה. בגלל הקורונה היו רק מעטים בחדר, השנה נעשה זאת בגדול, במקום מרכזי במשרד המשפטי".

השרה סיפרה בנאומה כי חוקקה הרבה חוקים נגד אנטישמיות, אחד מהם קובע כי מי ששורף דגל ישראל עובר עבירה פלילית, אחר כי מי שכותב באינטרנט נגד יהודים עובר עבירה פלילית. "נמשיך לחוקק עוד חוקים ונמשיך לעמוד חזק להמשיך את האור", חתמה את נאומה.

במעמד המיוחד השתתפה ניצולת שואה בת מאה ששרדה את התופת, לצד דמויות ייצוגיות נוספות מהקהילה היהודית.

בראש המכובדים עמד נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר שגילה התעניינות רבה בהתפתחות החיים היהודיים, בשיחות עם גורמים בקהילה.

בשיחה עם רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, ציין הנשיא את ההשתתפות הפומבית שלו בהדלקת חנוכיית הענק בשער הניצחון במלאות שמונים שנה ל'ליל הבדולח'.

"המעמד היה קידוש השם עצום", אמרו גורמים בקהילה היהודית, "המסר שיצא מכאן, גם באירוע וגם בתקשורת שהעבירה את הנאומים בשידור חי – שעם ישראל חי ושאור דוחה חושך".