לקראת שבת ארגון בבני עקיבא, מסביר הרב יצחק נריה, ראש מוסדות תורה מציון, בסרטון של ארגון 'חותם' מדוע בסמל התנועה הת' קודמת לע'? ומה זה בא ללמד כל אחד מאיתנו במהלך החיים.

"הסמל של בני עקיבא זה ת' וע'. אבל למה התורה קודמת לעבודה, ומה משמעות הסמל הזה? תורה ועבודה, הסיסמה שאנחנו מכירים כל כך טוב לא כל כך הייתה פשוטה בדורות הראשונים", מסביר הרב נריה "המזרחי דגל בעם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל, שלושת הערכים הללו. ואילו הפועל המזרחי דיבר על תורה ועבודה. אתם יודעים, הוויכוח של אז די הוכרע. לכולנו ברור שדרכה של הציונות הדתית מבוססת על תורה ועבודה", ציין הרב.

לדבריו, "במאמר שפרסם בזמנו הרב חיים דרוקמן הוא דיבר על כך שהתורה היא הבסיס להכול. התורה היא תורת חיים ורק כאשר התורה היא תורת חיים ממילא היא משפיעה על כל החיים של כולנו. כלומר, הסמל תורה ועבודה בא ואומר לנו, תורת השם תמימה משיבת נפש, התורה חייבת לכלול את כל מרחבי החיים. את הפרנסה את העבודה, את הרפואה, את הצבא, את הכול.

"מה לעשות שבצוק העיתים וטרדות הפרנסה, הרבה פעמים אנשים עסוקים בעבודה וקצת שוכחים את התורה, התורה היא ראשונה. הת' קודמת להכל. כל הווייתנו יונקת מהתורה. ישראל, קודשא בריך הוא, ואורייתא, הכל חד הוא. ומה מקשר בין ישראל וקודשא בריך הוא ואורייתא? התורה", קובע הרב.

את דבריו סיים בקריאה לקבוע עיתים לתורה, גם אם עסוקים בעבודה. "אז בוא נזכור ונזכיר לעצמנו, תורה. עכשיו תורה. אם אתה עסוק תקבע עיתים לתורה. אם את עסוקה קצת תקבעי עיתים בתורה. כי זה נשמת אפנו, זה קיומנו, תורה ועבודה".