משולש השמשה התנפץ
משולש השמשה התנפץצילום: גורפינקל

בפעם השנייה בתוך פחות משבוע סופגת אוראל גורפינקל תושבת ברוכין מטח אבנים על רכבה בדיוק באותה שעה ובאותו מקום. החיילים, מסתבר, צריכים לחלק כוחות עם אירועי ירי ובקבוקי תבערה שלא מדווחים לציבור הישראלי.

ביום שלישי האחרון הייתה הפעם הראשונה בה יצאה אוראל מברוכין עם תינוקה למשפחתון בשילה. השעה היתה 7:43 כאשר בנקודה שבין בית הספר השני לבית הספר השלישי של הכפר לובן שמתחת מעלה לבונה הותקף רכבה במטח אבנים שיידו לעברה נערים בדרכם לבית הספר. האבנים פגעו בפח הרכב והותירו אותה הלומה.

האירוע השני התרחש הבוקר (ראשון), שישה ימים לאחר האירוע הראשון.

בעקבות האירוע הקודם ובהנחיית רבש"ץ הישוב נסעה במהירות איטית על מנת שתוכל לעקוב ולוודא את נוכחות החיילים בשעה זו של בוקר. בשעה 7:41 הגיעה לכביש שלצד בתי הספר. "ליד בית הספר הראשון לא היו חיילים. בשבוע שעבר היו. בכניסה לבית הספר השני היו חיילים. בהמשך אין. שם, במרחק כמה מטרים עמדה חבורת נערים. ראיתי אותם ואמרתי לעצמי שזו ממש אותה חבורת נערים, ואז נער הניף סלע ענק והעיף אותו עליי. במזל הוא לא פגע בחלון שליד התינוק, אבל כל קדמת הרכב התמלאה ברסיסי זכוכית מהפגיעה במשולש החלון בצד הרכב. כשחבורת הנערים זיהתה שהסלע פגע הם מחאו כפיים לנער שזרק אותו", היא מספרת.

בהתאם להמלצת הרבש"ץ, כלקח מהאירוע הקודם, חיפשה אוראל את קבוצת החיילים שאמורה הייתה להיות כעבור מטרים אחרים בהמשך הדרך, כדי לעצור לידם ולדווח להם, אך לא היו שם חיילים. "התקשרתי למוקד האזורי. בכיתי. הייתי בסטרס", היא מספרת על רגעי האימה כשהזכוכיות המנופצות עליה ועל קדמת הרכב. "שאלתי איפה הצבא, יש פחות חיילים מפעם לפעם. זו הפעם השנייה שאני נוסעת בשעות האלה לעבודה והפעם השנייה שאני חוטפת". המוקדנית התנצלה. אוראל המשיכה בדרכה לשילה.

זמן מה לאחר מכן הגיעה אליה שיחת טלפון מהמח"ט שנאלץ להודות שאמנם נכון היה שיהיו חיילים בנקודה זו, אך לעיתים אין לו ברירה ומקרים חמורים יותר מצריכים העברה של כוחות ואין לו די חיילים לכל המשימות. בשיחה מאוחרת יותר עם אביה של אוראל הוא סיפר שבאותה שעה בכפר סינג'יל הייתה התמודדות עם בקבוקי תבערה ובביר זית היו אירועי ירי שחייבו את ריכוז הכוחות שם.

לבקשת הרבש"ץ התלוותה אליו אוראל לכפר לובן, שם ביקש לראות את הנקודה בה אירועי יידויי האבנים. המ"פ שבמקום התלווה אליהם ולאחר שזוהתה הנקודה אמר שהוא ממתין לאישור מח"ט לסגור את הציר להולכי רגל, מה שיחייב את ההולכים לבית הספר ללכת מעברו השני של בית הספר, רחוק מהכביש. בשעה מאוחרת יותר דיווח לה המ"פ שהחלטה כזו אושרה והיא תבוצע מחר. אוראל מצידה מקווה לפתרון ארוך טווח הרבה יותר ומספרת כי גם לפני שבועיים נסגר הציר להולכי רגל, אך לא היה בכך כדי למנוע אירועי יידוי אבנים זמן קצר לאחר שהוא נפתח.